טיפ זהב לחיים

לכולם קשה: הנה טיפ מהפרשה לצלוח קשיים

כולנו קיבלנו תיק איתו אנחנו צריכים להתמודד בחיים. איך מתגברים על קשיים ובהצלחה? • פרשת השבוע: מה היה ליוסף שלא היה למצרים? • ומסר באומנות הדיבור (יהדות)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
יוסף התכונן לשנות הרעב. הוא ידע לקראת מה הוא הולך והתכונן כראוי. (צילום: שאטרסטוק)

לכל אחד יש התמודדויות בחיים, ירדנו לעולם עם תיק מלא מסמכים (להלן: "אתגרים") שעלינו לטפל בהם. כאשר התמודדות אחת מסתיימת השניה מתחילה ולעיתים יש לנו כמה אתגרים במקביל.

מה לעשות, לא תמיד זה נעים ולפעמים זה קשה. אבל עלינו לזכור שאין ניסיון שאנחנו עוברים מבלי שה' גם נותן לנו את הכוח להתמודד איתו.

איך באמת נצליח להתגבר עם הקשיים ולהתמודד מולם ו'לעבור את הגל' בשלום?

בפרשה מסופר כי היו שתי שנות שובע ולאחריהן התחילו שנות הרעב. האזרחים צעקו לפרעה שיביא להם לאכול והוא בתגובה ענה: "לכו אל יוסף".

מה יש ליוסף שלהם אין?

שכל

- להתכונן מראש.

כבר בשנות השובע יוסף אסף הרבה פירות וירקות יחד עם האדמה שבה האוכל גדל ומילא מחסנים.

הוא התכונן לשנות הרעב. הוא ידע לקראת מה הוא הולך והתכונן כראוי.

עלינו להיות מוכנים תמיד שאולי יבוא היום ונחווה קשיים.

התמודדות בחיים עצמם:

אני מאחל לכולנו שנדע תמיד "אך טוב וחסד", אבל בואו לא נטמון את הראש בחול, ירדנו לעולם כדי להתמודד מול אתגרים כדי לצלוח אותם.

לכן, עלינו להסתכל לקושי 'בלבן שבעיניים' ולהגיד לו אני אנצח אותך! אומנם קשה לי ולא טוב לי איפה שאני נמצא כעת - אבל עוד יבוא היום ואני אהיה אחרי זה. זה רק יחשל אותי!

התמודדות באומנות הדיבור:

ואם ככה זה בחיים בכלל, הרי שבאומנות הדיבור בפרט: גם אם קשה ולפעמים לא הולך לנו. בהרצאה, מול חברים, בשיחה אחד על אחד, כל עוד אנחנו יודעים שזה קושי שעלינו לטפל בו ולא להיכנע לו - אנחנו עוד נגיע רחוק.

התכוננו מראש לשיחה או להרצאה. דעו כי יכולים להיות בלת"מים (בעיות בלתי מתוכננות) וכך לא תופתעו. נסו שוב ושוב עד שבעז"ה תצליחו.

התמודדות בזוגיות:

אם קורה ולא מצליחים לנהל שיחה רגועה, אם אנחנו יודעים שיש משהו שמרגיז את בן או בת הזוג שלנו, הדבר הטוב ביותר הוא לדעת מראש מה עלול להיות לא נעים לצד השני וכך למנוע אותו לכתחילה. אם אנחנו מתכננים נכון מה אנחנו הולכים להגיד לבן או בת הזוג ממילא אנחנו מפחיתים מריבות ואי הבנות.

אל תתייאשו אף פעם. גם אם לא הולך היום, ילך מחר. אם התקופה הזאת פחות טובה, חכו להבאה. החיים הם כמו גלים, תנו לסערה לחלוף – כי אחרי החושך מגיע אור גדול.

וכמאמר המשפט: כל עוד אינך עוצר - אתה מתקדם למטרה.

• הכותב הינו מומחה באומנות הדיבור והשכנוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר