בחוצות הערים

אחרי יובל: אלה דוכני התפילין החדשים של חב"ד

בקרוב דוכני התפילין של חב"ד ברחובות ההרים, יקבלו מיתוג ייחודי משלהם: תא אחסון פנימי, מקום להנחת תפילין, קופת צדקה ומעמד לקריאת שמע - כל מה שיהודי צריך כדי להניח ולהתפלל (יהדות)

שלמה מן | כיכר השבת |
דוכן תפילין חדש (צילום: צעירי חב"ד)

מי לא מכיר את דוכני התפילין של חב"ד, שהפכו לחלק בלתי נפרד מהרחוב הישראלי? הדוכנים הראשונים החלו לצוץ בתקופת מלחמת 'ששת הימים', אז הורה הרבי מליובאוויטש לחסידיו לצאת לרחובות הערים ולזכות יהודים בהנחת תפילין.

"מבצע תפילין", זה שם הקוד שניתן למבצע שהפך בתוך זמן קצר לאחד מסימני ההיכר של זיכוי הרבים ברחובה של עיר. הדוכנים הללו פרחו והשתכללו ברבות השנים, כשהפכו לניידים ומותאמים לתנאי הרחוב.

במקביל, בשנים האחרונות, דוכני תפילין של קבע החלו להופיע גם בעסקים ובמרכזי קניות, על ידי המעסיקים, המעוניינים לזכות את עובדיהם ואת אורחיהם בהנחת התפילין.

בקרוב, דוכני התפילין יקבלו מיתוג ייחודי משלהם: בצעירי חב"ד חושפים את עמדת התפילין החדשה, בעיצוב אומנותי של תפילין, המתאימים להצבה בעסקים ובמקומות ציבוריים. היוזמה המקורית נולדה ביוזמת "השגרירים" של צעירי חב"ד, המופקד על רתימת מגוון מעגלים של גברים ונשים מכל גווני הקשת הישראלית למבצעי היהדות של חב"ד במעגל השנה.

הדוכנים המעוצבים מכילים בתוכם תא אחסון פנימי, מקום להנחת תפילין, קופת צדקה ומעמד לקריאת שמע - כל מה שיהודי צריך כדי להניח ולהתפלל.

"העמדות האומנותיות הן בבחינת יין ישן בכלי חדש", אומר יו"ר צעירי חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב, "מתיחת הפנים של דוכני התפילין בוודאי תביא להתעוררות מחודשת ולרענון של המבצע שזיכה עד היום מליוני יהודים בהנחת תפילין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר