סעודיה מודה

הרצח בקונסוליה: גופת העיתונאי גולגלה בשטיח

היעלמות העיתונאי הסעודי, מתנגד המשטר, בתוך קונסוליית ערב הסעודית באיסטנבול, הולך ומתברר, עם פרטים חדשים ומזעזעים אותם מספק היום גורם בכיר במדינה (העולם הערבי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ג'מאל חשוקג'י (צילום מסך: מתוך דף הפייסבוק של העיתונאי)

רצח העיתונאי הסעודי: גרסה חדשה שמציג היום (ראשון) גורם סעודי רשמי, פורסת את השתלשלות האירועים שהביאו לפני 3 שבועות למותו של ג'מאל חשוקג'י, העיתונאי מתנגד המשטר בקונסוליה הסעודית באיסטנבול.

לפי הגרסה החדשה, אחרי ש-15 אזרחים סעודים נשלחו להתעמת עם חשוקג'י, הם איימו עליו שיסומם וייחטף, ואז הרגו אותו בחניקה כשהתנגד להם.

לאחר מכן, חבר בצוות החיסול לבש את בגדיו של חשוקג'י, כדי שייראה במצלמות האבטחה כאילו חשוקג'י יצא מהשגרירות לדרכו כשהוא בריא ושלם.

לדברי הגורם הסעודי, חשוקג'י נעטף בשלמותו בשטיח ונמסר למשתף פעולה מקומי כדי שייפטר מהגופה. עוד הוסיף הגורם, כי בחקירה ראשונית שביצעה סעודיה לא נמצא מידע המצביע על נכונות הטענות שחשוקג'י עונה ושראשו נערף.

מוחמד בן סלמאן (צילום: Mazen AlDarrab - CC BY-SA 3.0)

כזכור, חשוקג'י, היה עיתונאי ב"וושינגטון פוסט", שנמלט מריאד בירת סעודיה ומתח ביקורת חריפה על יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן.

לפני מספר ימים הצטרף כזכור נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לכעס העולמי על סעודיה, והזהיר כי במידה ויתברר כי סעודיה אחראית לרציחתו של העיתונאי, צפויים לה עונשים חמורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר