"מנגנון של דיכוי"

נחשף: העינויים הנוראיים של העצורים הפלסטינים

ארגון זכויות האדם Human Rights Watch בקריאה חריגה למדינות המספקות סיוע כלכלי לכוחות אכיפת החוק הפלסטיניים: להקפיא סיוע זה: "דרושה חקירה ב'האג'" (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)

כמה לא מפתיע: כוחות הביטחון של הרשות הפלסטינית וחמאס בעזה, משתמשים בדרך קבע בעינויים ובמעצרים שרירותיים בניסיון לדכא מתנגדים, מפגינים ואויבים פוליטיים. כך עולה מדו"ח שפרסם ארגון זכויות האדם Human Rights Watch. אנשי הביטחון של פתח וחמאס הכחישו כמובן את ההאשמות.

על פי הדיווח ב-ynet, הדו"ח פורסם לאחר תחקיר שארך שנתיים, במסגרתו נערכו ראיונות עם כ-150 איש, שרובם נעצרו בעבר על ידי כוחות הביטחון הפלסטיניים. בדו"ח האשים ארגון זכויות האדם את הרשות הפלסטינית ואת חמאס בכך שאנשיהם משתמשים באמצעי דיכוי כדי למנוע את הביקורת הפוליטית נגדם.

בין השיטות שבהן השתמשו אנשי כוחות הביטחון הפלסטיניים היו הצלפה ברגליהם של העצורים, דחיקת גופם של העצורים לתנוחות קשות פיזית, החרמת טלפונים ניידים, השארת אישומים פתוחים נגד העצורים כדי להותיר אותם מאוימים, הפעלת לחץ על עצורים עד שהבטיחו שיפסיקו את הביקורת שלהם וקשירת ידי העצורים מאחורי גבם.

בארגון אמרו בנוסף, כי פעולות הרשות הפלסטינית וחמאס, שכללו שימוש שיטתי בעינויים, עשויים להיחשב כפשעים נגד האנושות כיוון שהרשות הפלסטינית חתומה על האמנה בנושא.

בצעד נדיר, קראו בארגון למדינות המספקות סיוע כלכלי לכוחות אכיפת החוק הפלסטיניים להקפיא סיוע זה בעקבות הממצאים הקשים. בדו"ח נכתב כי הסיוע הכלכלי לכוחות הביטחון של חמאס מגיע מאיראן, טורקיה וקטאר.

בארגון קראו בנוסף, לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג לפתוח בחקירה של פעולות הפלסטינים, כמובן כדי לספק את היצר האנטישמי - גם לצד פעולות ישראל, בשטחים הפלסטיניים. עוד קראו בארגון לרשות הפלסטינית ולחמאס להבטיח כי יפסיקו את המעצרים השרירותיים והעינויים, לצד ביסוס מנגנון פיקוח על נושא המעצרים וחקירת ההאשמות של העצורים נגד מעניהם.

עדנאן דמירי, דובר כוחות הביטחון הפלסטיניים בגדה המערבית, דחה את ההאשמות ואמר כי הרשויות יחקרו את ההאשמות של העצורים וכי האחראים יעמדו לדין. "העדויות הללו לא מדויקות. מדובר בעדויות של פעילים פוליטיים המקושרים למפלגות עם אג'נדות מסוימות, שיטפלו כל אשמה אפשרית על הרשות הפלסטינית".

גם בחמאס בעזה דחו את ההאשמות, וכינו את הדו"ח "לא הוגן" והזמינו את אנשי Human Rights Watch לבחון את בתי הכלא של הארגון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר