"ממשיך להתחבא"

נסראללה שבר שתיקה: "צחקתי כששמעתי שאני במקרר"

לאחר תקופה ארוכה בה לא נראה מזכ"ל חיזבאללה, וגל שמועות על בריאותו, הפציע הארכי טרוריסט על מסכי הטלוויזיה, שחרר אמירות מעניינות וסיים ב"אני רוצה לספר בדיחה לישראלים" (העולם הערבי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נסראללה, הערב (צילום מסך)

השתיקה שנמשכה שבועות ארוכים מצד מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, מופרת הערב (שבת) בריאיון מיוחד שהוא העניק לערוץ הביתי 'אל-מיאדין'.

תחילה הכחיש נסראללה את השמועות על מצבו הרפואי: "לאחרונה מלאו לי 60, ואני לא סובל מכל בעיה רפואית תודה לאל, אני בריא. כל מה שנאמר זה שקר שאין לו בסיס. גופי, מוחי, ליבי ונפשי - כולם תקינים".

"מצחיק לשמוע כל מיני כתבים שטוענים ש'הוא מת ובמקרר', ושהנהגת חיזבאללה מתכנסת", הוסיף נסראללה נימק את היעדרותו המוזרה: "אני לא אדם שמרבה לדבר. אין לנו טעם לדבר סתם. האמת שהיא שבדצמבר ובינואר אין אירועים חשובים".

באשר למבצע "מגן צפוני" לחיסול מנהרות ארגון הטרור בגבול ישראל-לבנון, אמר מזכ"ל חיזבאללה: "נתניהו עשה מסיבה תקשורתית גדולה. החלטנו לא להיות חלק מהמסיבה התקשורתית הזאת, ועל כן לא הגבנו למבצע מגן צפוני עד אשר הסתיים".

"הישראלים מחכים לתשובה שלי אם המנהרות שלנו, ואני לא אתן להם את הסיפוק הזה. אני לא חייב להגיד שאני או חיזבאללה חפרנו את המנהרות הללו. אנחנו מעדיפים תמיד לשמור על עמימות ביטחונית. ישראל טוענת שצד כלשהו חפר את המנהרות אבל אין לה הוכחה לכך ואין סיבה שניתן לה תשובה".

לדבריו, "אחת המנהרות שנחשפו היא בת 13 שנים, וזה בתוך שטח ישראל. כלומר המודיעין הישראלי והטכנולוגיה הישראלית לא עלתה על קיום המנהרה הזאת בתוך השטח שלה. אני יכול לאשר שחלק מהמנהרות היה לפני מלחמת 2006".

במענה לשאילה האם ישראל הצליחה לחשוף את כל המנהרות בגבול, השיב נסראללה: "על זה צריך לשמור במסתורין. מעניין שהרמטכ"ל ושר הביטחון הקודם משה יעלון אמר לפני 'מגן צפוני' לתושבי הצפון ש'ידענו על קיום המנהרות לפני שנתיים', לאחר שהתושבים אמרו שיש אינדקיציות לקיום מנהרות. אני פונה לאותם תושבים ושואל, האם אתם בטוחים שנתניהו, ואייזנקוט, והרמטכ"ל החדש משקרים לכם או מספרים לכם את האמת שאין עוד מנהרות בצפון?".

מבצע מגן צפוני; נתניהו בגבול (צילום: רועי אברהם, לע"מ)

"נתניהו מואשם בשחיתות", תקף הארכי-טרוריסט, "ומבצע 'מגן צפוני' בא בתזמון להאשמות. אין לו בעיה לעשות משהו כדי לצאת גיבור בעיני התושבים שלו, כדי להגן על עצמו מול מערכת המשפט בישראל. ואין לו גם בעיה לצאת לפעולה בסוריה כדי להכין את הקרקע לבחירות או כדי להיראות כמו מפקד צבאי חזק. אני לא רוצה להתערב לישראלים בבחירות, אבל אני רוצה להזהיר אותם: האדם הזה עלול לעשות טעויות בשיקול הדעת בתקופה הקרובה, וזה אדם שעשוי לעשות הרבה טעויות כדי להישאר בשלטון וכדי לשמור על עצמו מחוץ לכלא. אנחנו מוכנים ונגיב לכל פעולה".

נסראללה איים: "המחיר של פגיעה בלבנון יהיה גדול הרבה יותר ממה שישראל מתארת לעצמה. אני קורא לנתניהו ולכל מי שמסביבם להיזהר. האויב לא טיפש; גנרלים ישראלים שבאמת חכמים אמרו שחיזבאללה לא צריך מנהרות כדי להיכנס לישראל. יש להם מוחות, וגם לנו יש. המוחות שלנו חשובים יותר".

"יש לנו טילים מדויקים לטווח מספק מאוד. אנחנו יכולים לתקוף כל יעד שנרצה. הניסיון של נתניהו למנוע מאיתנו להשיג את הטילים האלה באמצעות התקיפות בסוריה לא מועיל".

לקראת סיום הראיון המרתק אמר נסראללה בחיוך: "אני רוצה לספר בדיחה לתושבי ישראל. האינטרס שלכם זה להגיד לנתניהו: 'תן לחיזבאללה את האפשרות שיהיה לו טילים מדויקים'. כי אם הטיל מדויק הוא יפגע בבסיסים בלב תל אביב, אבל אם לא יהיו לנו טילים מדויקים, הם עלולים לפגוע בבית שלכם".

לאחר הראיון, הגיבו בצה"ל בלעג לאיומי נסראללה, ואמרו: "אתה ממשיך להתחבא. למרות שהתקשרת לאחים שלך, כמו שקראת להם, לפני שנכנסת לחדר בבונקר והם אמרו לך כי 'הצבא הישראלי לא עובד בשבת'...".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר