"בחסדי הא-ל"

איראן: "רצח סולימאני יוביל לשחרור ירושלים"

לפי דובר משמרות המהפכה האיראניים, מבצע החיסול המזהיר של ארה"ב יוביל בסופו של דבר ל"שחרור ירושלים מידי הציונים" • וגם: כך חיזבאללה מנסה למלא את חסרונו של סולימאני (העולם הערבי)

דוד הכהן | כיכר השבת |
סולימאני, עם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה (צילום ארכיון: מתוך פייסבוק)

דובר משמרות המהפכה האיראניים, הגנרל רמזאן שריף, באיום חדש שמקשר בין חיסולו של רב המרצחים קאסם סולימאני לבין "שחרור" ירושלים.

בנאום שנשא הערב (חמישי), במהלך טקס לציון 40 יום לחיסולו של מפקד כוח קודס של הארגון על ידי צבא ארה"ב לפני כחודשיים, איים שריף כי "הרצח יוביל לשורה של צעדים, בהם שחרור ירושלים מידי הציונים וסילוק הנוכחות האמריקנית מהמזרח התיכון".

לדבריו, "השחצנות של המשטר האמריקני, שהובילה לחיסול, תהיה תחילת הסוף של הנוכחות האמריקנית בכל האזור, בחסדי הא-ל".

בתוך כך, סוכנות הידיעות רויטרס ציטטה היום שני מקורות, לפיהם זמן קצר לאחר חיסול סולימאני, נפגשו גורמים בארגון הטרור חיזבאללה עם מנהיגי המיליציות העיראקיות השיעיות, במטרה לאחד אותן לאותה מסגרת, במקביל לסיוע שיעניק לאנשיהן.

זירת מבצע חיסול סולימאני ואל מוהנדס (צילום: מתוך טוויטר)

הרעיון בא בעקבות החלל המבצעי העצום שהותיר אחריו סולימאני, שבין היתר היה אחראי לאימון המיליציות הללו, כשעובדת חיסולו אז גם של אבו מהדי אל מוהנדס, אחד ממפקדיהן הבכירים, רק העמיקה את הקושי בפניו ניצבו הטרוריסטים.

רויטרס הוסיפה: "המעורבות של חיזבאללה מסמנת הרחבה של תפקידה באזור. היא עומדת בלב האסטרטגיה האזורית של איראן במשך שנים, ועזרה לסולימאני להכשיר מיליציות בעיראק ובסוריה".

המפגשים בין מנהיגי המיליציות העיראקיות לבין חיזבאללה, שמצידו שלח אליהם את שייח' מוחמד קאוות'ראני, התקיימו בלבנון ובעיראק, והחלו לפי הדיווח הזה כבר בחודש ינואר, ימים ספורים לאחר מבצע החיסול האמריקני המוצלח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר