דרמה במחוז י-ם

הטלטלה בתחנת המשטרה: יחידת השיטור החרדי - תיסגר?

כשנה בלבד אחרי הקמתה של יחידת מש"ח (מרכז שיטור חרדי) בתחנת לב הבירה בירושלים, היחידה עומדת בפני סכנת סגירה - בצל הטלטלה שהיא חווה בעקבות הדחת המפקד; הסיפור המלא (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
ניצב דורון ידיד בהקמת יחידת מש"ח, בינואר 2020 (צילום: דוברות המשטרה)

כשנה בלבד אחרי הקמתה של יחידת מש"ח (מרכז שיטור חרדי) בתחנת לב הבירה בירושלים, היחידה עומדת בפני סכנת סגירה, כך נודע ל'כיכר השבת'. במשטרה, ציפו לתוצאות טובות יותר מהיחידה - אך אחרי הטלטלה שעברה היחידה בימים האחרונים, כפי שנחשף ב'כיכר השבת', בעקבות הדחתו של מפקד היחידה, רב-פקד יגאל יעקובוב, קיומה של היחידה מוטל בספק.

לפני כשנה, קיימה המשטרה טקס חגיגי לרגל הקמת היחידה. כבר אז נוצרה ציפייה שהיחידה תניב תוצאות גדולות, אבל שנה אחרי, ל'כיכר השבת' נודע כי במשטרה לא מרוצים מהתוצאות.

מפקד המחוז ניצב דורון ידיד אמר בטקס חניכת היחידה כי היא הוקמה "בעקבות תהליך חשיבה ארוך טווח ועבודה מטה מעמיקה, שמטרתה לחזק את שירותי המשטרה והקשר עם הציבור החרדי, וכחלק מהרצון להנגיש שירותי משטרה לכלל האוכלוסיות בתחום המחוז".

הקמת יחידת מש"ח, בינואר 2020 (צילום: דוברות המשטרה)

במהלך השנה האחרונה הושקעו ביחידה תקציבי ענק. עשרות צעירים חרדים, מכלל השכונות בירושלים, גויסו ליחידה במטרה להביא יותר מודיעין, אך המודיעין שהגיע מהיחידה, לא ממש קידם את יחסי המשטרה מול הציבור החרדי בירושלים.

אחד הדברים שגרמו נזק גדול ליחידה החרדית, היו סרטוני האלימות המשטרתית בתקופה האחרונה, תקופת הקורונה, שהעמיקו את המשבר בין המשטרה לציבור החרדי.

כעת, אחרי הדחת מפקד היחידה, שוקלים במשטרה את המשך דרכה. בימים האחרונים, סיפור ההדחה טלטל את תחנת לב הבירה, כאשר גם שוטרי היחידה לא ממש יודעים מה יהיה בהמשך הדרך.

ניצב ידיד ומפקד היחידה שהודח (צילום: דוברות המשטרה)

כפי שנחשף השבוע ב'כיכר השבת', מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, הדיח בימים האחרונים את מפקד יחידת מש"ח (מרכז שיטור חרדי) ואת סגנו, בעקבות שורה של דיווחים לא נכונים שנטען שהעבירו באשר להפרת הנחיות קורונה בשכונות בעיר.

מהמידע שהגיע ל'כיכר השבת' עולה, כי לפי הטענות שהושמעו כלפי שני הקצינים, הבכיר שבהם רב-פקד יגאל יעקובוב, הם לכאורה המעיטו בדיווחים שהעבירו לדרגים שמעליהם אודות חומרתם והיקפם של מקרים בהם הופרו ההנחיות, דוגמת התקהלויות האסורות על פי החוק.

ממשטרת ישראל נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "במסגרת הליך שיבוץ קצינים שבוצע לאחרונה במחוז ירושלים, הוחלט לשבץ את הקצין בתפקיד אחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר