המופתי הפלסטיני:

קביעה: אסור לנשים לטוס לדובאי ללא בן משפחה

בראיון ברשת הטלויזיה הפלסטינית, מוחמד אחמד חוסיין, המופתי הראשי של הרשות הפלסטינית, אסר על נשים לטוס לדובאי - אלא בליווי הבעל או גבר אחר מהמשפחה (העולם הערבי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
מוסלמית בדובאי, אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

המופתי הראשי של הרשות הפלסטינית אוסר על נשים לטוס בגפן לדובאי, כך עולה מתוכנית טלויזיה בה התארח.

הרשות הפלסטינית אמנם אינה נחשבת קיצונית מבחינה אסלאמית-דתית, ולמרות זאת נוהגים אנשי דת ברשות הפלסטינית להתארח ברשת הטלויזיה הרשמית שלה ולהשמיע את דעותיהם הפונדמנטליסטיות.

במקרה זה, התארח בערוץ הטלוויזיה המופתי הראשי של הרש"פ, מוחמד אחמד חוסיין, שמונה לתפקיד זה ע"י יושב ראש הרשות, אבו מאזן.

חוסיין טען בראיון שהעניק לתוכנית 'פאתווה' המשודר בערוץ, כי אישה שרוצה לנסוע לדובאי חייבת בליווי של בעלה או של גבר אחר ממשפחתה, ואסור לה לנסוע לשם לבדה - כך דווח באתר Palestinian Media Watch.

יצוין, כי ברשות הפלסטינית, שכמובן זועמת על הסכם השלום שנחתם עם ישראל, מנסים 'להעניש' את איחוד האמירויות ש'עקפה' אותה. בראיון שהעניק המופתי הראשי בחודש אוגוסט לרשת 'פלסטין הבוקר', טען כי "אסור למוסלמי להגיע במטוס של איחוד האמירויות להתפלל ב'אל אקצה'".

אם דעתו של המופתי באשר ליחס בין גברים לנשים לא ברורה, הרי שבראיון אחר שהעניק חוסיין בעבר, נשאל האם על פי ההלכה המוסלמית מותר לנשים לצאת לקניות בלילות הרמאדן, והשיב כי "גם באופן כללי, מותר לאשה לצאת מהבית אך ורק לפי שיקול דעתו של בעלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר