"לא מתכוננים מספיק"

הודאה נדירה של הבכיר באיראן על 'המוסד'

ברקע מתקפות הסייבר ושיבוש תנועת הרכבות במדינה, יו"ר ועדת חוץ וביטחון לשעבר באיראן מודה כי הפעולות מבוצעות בידי המוסד, וטוען: "הוקדשה לזה מחשבה מספקת" (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
טהרן, בירת איראן (צילום: shutterstock)

יו"ר ועדת חוץ וביטחון לשעבר בפרלמנט האיראני הודה היום (ראשון) באופן נדיר כי הפעולות שנעשו נגד הביטחון הלאומי של איראן מבוצעות בידי המוסד הישראלי. לדבריו, "עד כה לא הוקדשה לאיום זה מחשבה מספקת מצד איראן".

כזכור, בסוף השבוע האחרון שובשה תנועת הרכבות באיראן בעקבות מתקפת סייבר. עיכובים כבדים נרשמו בתחנות הרכבות ונסיעות רבות של קווים עירוניים ובין עירוניים בוטלו. כמו כן נשמע פיצוץ עז בצפון בירת המדינה טהרן, במה שהתברר כחפץ חשוד שהוטמן בפארק והתפוצץ.

יום קודם לכן הופץ מספר הטלפון של המנהיג העליון חמינאי, תחת הכותרת "מוקד לקבלת מידע" בנושא שיבושי תנועה, על המסכים שמציגים את זמני הרכבות בטהרו. זאת מלבד שיבושים קשים שיארעו באותן שעות במחשבי העובדים במשרד התחבורה במדינה. סוכנות הידיעות הרשמית של איראן פרסמה כי פרטי המעשה במקרה.

אתמול, בצל השיבושים ומתקפות הסייבר, הזהיר מוחמד ג'וואד אזארי ג'הרומי, שר התקשורת של איראן, על מתקפות סייבר עתידיות נוספות ואף הזהיר מדרישה לכופר שתגיע.

פרויקט דיוק הטילים של איראן וחיזבאללה ( (דובר צה"ל))

ביום שלישי שעבר, הביע נשיא איראן היוצא, חסן רוחאני, התנצלות נדירה בפני העם האיראני, זאת על רקע הזעם הרב וההפגנות, שחלקן הפכו לפוליטיות, במחאה על הפסקות החשמל המרובות במדינה, במקביל לגל חום עז השורר באזור.

בסוכנויות הטלוויזיה המקומיות דווח כי "המפגינים אומרים שהפסקות החשמל התכופות גרמו לבעיות רבות: הפסקות מים בדירות ונזק למכשירי החשמל הביתיים. הבשר והעוף במקרר התקלקלו, וכך גם מוצרי מזון אחרים". על פי דיווחים, בחלק מההפגנות נשמעו סיסמאות פוליטיות וקריאות כנגד מנהיגי המדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר