הפרשן הפלסטיני:

"המהומות בשדה בקאבול, יקרו גם בנתב"ג"

העיתונאי עבדול בארי עטוואן משוכנע ש"כדאי שהישראלים ילמדו לשחות, כי נתב"ג יהיה סגור והם יצטרכו לברוח מארצם דרך הים התיכון" • הארגונים היהודיים גינו את דבריו (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
המהומות בנמל התעופה בקאבול (צילום: Shutterstock)

עיתונאי ופרשן ממוצא פלסטיני משוכנע כי בשלב מסויים תארע השתלטות על מדינת ישראל, וכי "המהומות שהתרחשו בשדה בקאבול, יקרו גם בנתב"ג".

העיתונאי עבדול בארי עטוואן נולד במחנה פליטים פלסטיני ברצועת עזה והפך לעיתונאי ערבי מוכר, שמרואיין מעת לעת ברשתות מובילות כמו BBC, CNN ו'סקיי ניוז'.

לדברי עטוואן, "כדאי שהישראלים ילמדו לשחות, כי נתב"ג יהיה סגור והם יצטרכו לברוח מארצם דרך הים התיכון" - כפי שבנמל התעופה בקאבול, בירת אפגניסטן, אירעו מהומות כאשר המונים ניסו לנוס מאימת הטאליבאן.

הפרשן אמר, שיאסר ערפאת סיפר לו כי בעתיד יראו "ישראלים בורחים מפלסטין כמו עכברושים על ספינה טובעת". כעת, הוסיף עטוואן, "אני מאמין היום שהנבואה הזו תתגשם".

המהומות בשדה בקאבול (צילום: מתוך טוויטר)

לדבריו, "ישראל נמצאת היום במצב של בלבול ופאניקה. הם יודעים היטב שמה קרה בשדה התעופה בקאבול יחזור על עצמו בנמל התעופה בן גוריון. שדה התעופה בן גוריון ייסגר, לא יהיו בו מטוסים. לא תהיה להם ברירה אלא לברוח דרך הים.

"על ידי אללה, הם צריכים להקשיב לעצתו של חסן נסראללה ולהתחיל ללמוד לשחות, מכיוון שהאפשרות היחידה שלהם תהיה קפריסין, האפשרות היחידה שלהם תהיה הים התיכון", טען העיתונאי שבעבר 'זכה' לראיין את הארכי-טרוריסט אוסאמה בן לאדן ואף כתב על כך ספר.

הראיון, שניתן בערבית לערוץ טלוויזיה לבנוני, תורגם על ידי מכון מחקר למזרח התיכון, שפרסם אותו ברשת הטוויטר.

את הדברים גינו מספר ארגונים יהודיים נגד אנטישמיות. ממרכז סיימון ויזנטל נמסר כי בסרטון נצפה "שונא המדינה היהודית שתומך ברצח עם בהשראת הלחימה באפגניסטן". מהארגון הפרו-ישראלי Stand With Us נמסר שאטואן הוא "תעמולן משתולל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר