12 חיילי ארה"ב

זינק ל-70 מספר ההרוגים בפיגוע באפגניסטן

מתקפת הטרור הרצחנית בקאבול שבוצעה באמצעות שני מחבלים מתאבדים סמוך לנמל התעופה גבתה את חייהם של לפחות 70 בני אדם, ביניהם 12 חיילים אמריקנים (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: טוויטר)

כמה שעות לאחר מתקפת הטרור הקשה בכניסה לשדה התעופה של קאבול בירת אפגניסטן, מתבררים מימדי הפיגוע. על פי הדיווחים של רשת "פוקס ניוז", לפחות 12 חיילים אמריקנים, כולל לוחמי מארינס, נהרגו. על פי דיווחים אחרים, נהרגו בנוסף לפחות 60 אזרחים אפגנים שהגיעו למקום בניסיון להימלט מהמדינה שנכבשה בידי הטליבאן.

הפנטגון מסר הערב בתדרוך כי 12 חיילים אמריקאים נהרגו ו-15 נפצעו בפיגוע ההתאבדות. במערכת הביטחון האמריקנית מעריכים כי צפויים פיגועים נוספים. האמריקאים ממשיכים בחילוץ אזרחים אמריקאים מהמדינה הבוערת.

על פי הדיווחים של הטליבאן שגינה את האירוע וטען כי השטח המדובר נמצא תחת שליטת הכוחות האמריקנים, יש באירוע גם כ-140 פצועים רובם אזרחים אפגנים.

ראש הממשלה, נפתלי בנט מסר הערב: "בשם אזרחי ישראל, אני מבקש להביע את צערנו העמוק על מותם של אמריקאים בקאבול. ישראל עומדת לצד ארצות הברית בזמנים קשים אלו, כפי שארה"ב תמיד עמדה לצידנו. מחשבותינו ותפילותינו עם אזרחי ארצות הברית".

גורם אמריקאי רשמי טען, כי לפיצוץ בשדה התעופה אחראי ארגון הטרור דעא"ש לו יש שלוחה במדינה. במקום אירעו שני פיצוצים, אחד מהם בסמוך לבית מלון "Baron" מלון המשמש כנקודת איסוף למי שקיבל אישור להיכנס אל שדה התעופה במלון גם התאכסנו זרים. על פי דיווחים נוספים, במקום גם התרחש קרב יריות. כל שערי שדה התעופה נסגרו.

מיד לאחר האירוע, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כינס כינוס חירום והוא מקבל עדכונים שוטפים בנוגע לאירוע. ביידן שהזהיר אך לפני מספר ימים מתרחיש דומה זירז את פינוי החיילים האמריקאים מאפגניסטן, אך כאמור, לא הועיל בידו. דובר הטאליבן גם הוא הזהיר את כוחות הביון בהודעה שמסר להם לפני כמה שעות בה נאמר כי "הטליבאן מחויבים לקהילה הבינלאומית ולא יאפשרו למחבלים להשתמש באפגניסטן כבסיס לפעולה. הטליבאן מזהיר את החיילים האמריקנים מפני ארגוני טרור כמו דאעש".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוהה בימים אלה בארה"ב במסגרת ביקור מדיני ראשון. היום, היה צפוי לפגוש אחר הצהרים את נשיא ארה"ב ביידן, אך הפגישה נדחתה למחר וככל הנראה תהיה קצרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר