השבתת תחנות הדלק

איראן: הצלחנו להתגבר על מתקפת הסייבר

האיראנים טוענים כי כ-80 אחוז מתוך 4300 תחנות הדלק במדינה שנפגעו במתקפת הסייבר חזרו לפעול כרגיל. באיראן עדיין טוענים כי המתקפה בוצעה על ידי מדינה זרה (בעולם)

תורות ענק ליד תחנות הדלק אתמול (צילום: מתוך טוויטר)

האיראנים מסרו הבוקר (רביעי) כי כ-80% מתחנות הדלק במדינה חזרו לפעול באופן רגיל לאחר מתקפת הסייבר הגדולה שגרמה להן אתמול לשיבושים קשים ולתורי ענק מחוץ ל-4300 תחנות הדלק ברחבי איראן.

לא ברור עדיין מי אחראי למתקפה, האיראנים מאשימים "מדינה זרה" בכך, אך באופן מעניין היא הגיעה שבועות לפני יום השנה למחאות הדלק שפרצו לפני שנתיים בשל עליית מחירי הדלק.

בנוסף, במהלך יום האתמול השתלטו ההאקרים גם על שלטי חוצות דיגיטליים ברחבי איראן ושתלו בהם את המסרים "חמינאי איפה הדלק שלנו?" כמו גם פרסום מספר הטלפון בלשכתו של המנהיג העליון, מה שאולי מלמד על מתקפה פנימית של מתנגדי המשטר.

המתקפה פגעה לדברי האיראנים בעיקר במשאבות הדלק בהן רוכשים דלק מוזל באמצעות כרטיסים אלקטרוניים שהפיקה הממשלה ונועדו לסייע לאזרחים להתמודד עם המצב הכלכלי הקשה של איראן. המשאבות הרגילות המשיכו לפעול כרגיל אך במחיר יקר יותר שלא מתאים לרוב האיראנים שנמצאים במצב כלכלי רעוע.

אבו אל-חסן פירוזבדי, היועץ לענייני סייבר של המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, הצהיר כי סביר להניח שהמתקפה בוצעה על-ידי "מדינה זרה", אם כי הוא הדגיש שמוקדם עדיין לקבוע באיזו מדינה מדובר וכיצד היא בוצעה.

בשנים האחרונות ספגו האיראנים שורה של מתקפות סייבר שפגעו בתשתיות חיוניות שלה – ממערכת הרכבות ועד מתקני מים – וגם בתוכנית הגרעין שם הושתלה התולעת סטקסנט וגרמה לנזק כבד לצנטריפוגות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר