לאחר הקרב | פרטים חדשים

תיעוד: הרכב "הישראלי" ששימש את המחבלים

דקות לפני שנתפסו המחבלים בידי לוחמי ימ"מ - בין ג'נין לטול כרם, הם החליפו את לוחיות הרישוי - לישראליות • עוד פרטים נחשפים וכן תיעוד הרכב לאחר קרב היריות עם לוחמי ימ"מ (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הרכב המחורר (צילום: ללא קרדיט)

בפעילות של לוחמי הימ"מ, שב"כ וצה"ל חוסלו בליל שבת האחרון, שלושה מחבלים מהג'יהאד האיסלאמי, במהלך קרב יריות שהתרחש בין ג'נין לטולכרם. החיסול הגיע לאחר מידע מדויק שהגיע מהשב"כ שהתריע על כוונה לבצע פיגוע במרכז הארץ.

במסגרת פעילות של לוחמי הימ"מ על פי מידע שהתקבל אודות חוליית מחבלים שהייתה בדרכה לבצע פיגוע, ביצעו הלוחמים מעצר של רכב בו נסעה החוליה בין ג'נין לטול כרם, על פי שמתברר כעת, המחבלים החליפו את לוחיות הרישוי ברכב - ללוחיות הישראליות, דקות ספורות לפני שיצאו מג'נין.

במהלך ביצוע המעצר נפתחה אש לעבר לוחמי הימ"מ שהשיבו בירי. בקרב היריות שהתפתח במקום חוסלו שלושת המחבלים. ברכבם של המחבלים נתפסו אמצע לחימה, נשקים ורימונים.

על פי הידוע עד כה, המחבלים, החליפו כאמור את לוחיות הרכב, כדי שיוכלו להיכנס בקלות לשטח ישראל דרך אחד המעברים בגדר ההפרדה, אך בחסדי שמיים ובזכות המודיעין, פעולתם סוכלה מבעוד מועד.

בשב"כ לא נטלו סיכון ואף התכוננו למקרה שהסיכול היה נכשל. בשב"כ הכינו צוות מיוחד שנערך בשלושה מוקדים והיה אמור ללכוד את המחבלים עם כניסתם לישראל.

סיף אבו לבדה, אחד מתוך שלושת המחבלים בחוליה שחוסלה בליל שבת סמוך לג'נין על ידי כוח הימ"מ - ניסה לבצע פיגוע ירי מספר ימים לפני שחוסל, ובנס האירוע הסתיים ללא נפגעים.

על פי הפרטים, ביום שלישי האחרון ביצע המחבל פיגוע ירי בקו התפר כאשר הוא ירה עשרות כדורים על כוח צה"ל שהיה באיזור הגדר, אך באורח נס לא הצליח לפגוע אפילו לא עם כדור אחד.

מאז אותו ניסיון כושל לפגע, ישב השב"כ, עקב ופיקח אחרי כל המעשים שלו. אך למשל יום לפני שחוסל, השתתף בתהלוכה בג'נין כשהוא חמוש עם רובה M16. המחבל צעק: "בקרוב תשמעו עליי. אני הולך לעשות משהו גדול מאוד בישראל".

הצעקה הזו תועדה והגיע לידי השב"כ, ברכב שבוא הוא חוסל בליל שבת יחד עם עוד שני מחבלים נמצאה צוואה בה כתב שיש להמשיך לבצע פיגועים נגד ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר