הקרב מתלהט שוב

זלנסקי הכריז על מלחמה במזרח אוקראינה; "נגן על עצמנו"

הנשיא האוקראיני מסר הערב נאום, בו הוא הכריז על מלחמה במזרח אוקראינה. ברוסיה מעוניינים לכבוש את המזרח, כדי ליצור מסדרון יבשתי בין שטחי הבדלנים לחצי האי כרים (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
זלנסקי, הערב (צילום: לשכת נשיא אוקראינה)

אחרי תקופה רגועה יחסית במלחמה באוקראינה, הערב (שני) כוחות גדולים של צבא רוסיה, שנערכו מחדש מתקרבים לכיוון מזרח אוקראינה שם צפוי קרב קשה בין הצבאות.

על פי המודיעין האוקראיני, רוסיה מנסה לכבוש כל שטח אפשרי באזור המזרח, כאשר המטרה העליונה היא יצירת מסדרון יבשתי בין שטחי הבדלנים תומכי פוטין לבין חצי האי קרים, ששניהם נכבשו ב-2014.

אמנם, כדי להגיע למסדרון יבשתי, הצבא הרוסי יהיה חייב לכבוש גם את העיר הנצורה מריופול, עיר אותה מנסה רוסיה לכבוש כבר שבועות ארוכים.

נשיא אוקראינה זלנסקי אמר הערב במסר לאומה, כי המלחמה במזרח נפתחה הערב וכי "אנחנו נגן על עצמינו ונילחם. לא נוותר על שום דבר אוקראיני".

כזכור, רוסיה פלשה לאוקראינה וניסה לכבוש שטחים באזור הצפון ולכבוש את בירת אוקראינה קייב אך ללא הצלחה.
הדבר הביא לנסיגה רוסית וההיערכות מחדש לקראת מתקפה מחודשת.

מוקדם יותר דווח, על הפגזה בעיר לבוב בה נהרגו לפחות שבעה בני אדם ורבים נפצעו, זאת לצד נזק רב שנגרם למבנים בעיר המוכרת.

במהלך תדרוך לכתבים הבוקר, אמר ראש עיריית לבוב כי "לרוסים אין שום דבר קדוש, הם מבצעים רצח עם". עוד טען ראש העיר כי "הרוסים רוצים להשמיד אותנו כעם".

"יש לנו רק אפשרות אחת והיא להילחם." עוד אמר כי "צבא אוקראינה מונה 40 מיליון בני אדם", זאת תוך רמיזה על כך שכל 40 מיליון תושבי אוקראינה הם מגנים על מדינתם גם אם אינם חלק מהצבא באופן רשמי ובפועל.

ראש מחוז להונסק דיווח כי ארבעה בני אדם שניסו להימלט לכיוון מערב מחשש לחייהם מהפגזות הרוסית, נורו ונהרגו על ידי הצבא הרוסי בסמוך לעיר קרמיננה.

על פי הדיווחים באוקראינה עולה כי ארבעת האזרחים נסעול כיוון מערב ובדרך נתקלו בחיילים רוסיים. הארבעה יצאו מהרכב לבקשת החיילים, ומייד לאחר מכן ביצעו החיילים "טבח" והרגו את ארבעת האזרחים הנמלטים.

ראש המחוז הזהיר בעקבות המקרה ואמר "אל תנסו לברוח לבד מהאיזור, זה מסוכן מדי". לצד זאת, נציין כי זהו היום השני ברציפות בו אוקראינה ורוסיה לא הצליחו להגיע להסכמות על מסדרונות הומניטריים, מה שמקשה מאוד על יכולת הוצאת אזרחים וחילוצם לאיזורים יותר בטוחים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר