נאום זועם

מנהיג איראן תוקף: "הציונות תמיד הייתה מגיפה"

בנאום תקיף של המנהיג העליון של משמרות המהפכה יצא נגד ישראל וטען כי "הציונות היא מגיפה". בנוסף, חמינאי טען כי "הציונות הייתה מגיפה - לפני שקמה הישות הציונית" (ארץ)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
עלי חמניאי, מנהיגה של איראן (צילום איראני)

עלי חמניאי, המנהיג העליון של משמרות המהפכה באיראן, אמר בנאום תקיף מוקדם יותר היום (רביעי) כי הציונות היא מגיפה.

בנאומו התקיף אמר המנהיג העליון חמינאי כי "הציונות היא מגפה, הציונים תמיד היו חלק מהמגפה, עוד לפני הקמת המשטר הציוני".

לפני כמה חודשים טען על המצב באוקראינה ואמר כי לדעתו "אוקראינה היא גם קורבן של מדיניות יצירת המשברים האמריקאית", כשהוא מתעלם לחלוטין מחלקה של רוסיה במלחמה.

באופן לא מפתיע במיוחד הוא מאשים כי "ארצות הברית הביאה את אוקראינה לנקודה הזו. ארה"ב נכנסת באופן טבעי לעניינים הפנימיים של אותה מדינה, פותחת בהפגנות נגד ממשלות, עורכת הפיכה צבעונית (כשהוא מתייחס להפלתו של וינקטור ינקוביץ' ב-2014), מנכיחה את הסנאטורים אמריקאים בקהילות האופוזיציה. היא צריכה לעזוב את הממשלה הזו ובאופן טבעי הכל יסתדר".

"כמובן, אנו מתנגדים למלחמה ולהרס בכל מקום בעולם", אמר חמינאי ששלח בשנים האחרונות את אנשיו לבצע פיגועי טרור בכל העולם. "זו האמירה הקבועה שלנו. דיי להרג אנשים. אנחנו לא מאשרים את הרס התשתית של מדינות, בכל מקום שזה קורה בעולם. אנחנו לא כמו בני המערב – שהם מטילים פצצה על שיירת חתונה באפגניסטן והופכים את החתונה לתקופת אבל. אנחנו רואים בזה מאבק בטרור ולא פשע. זה האזור שלהם, באפגניסטן ובעיראק. מה ארצות הברית עושה במזרח סוריה? מדוע הם גונבים וגוזלים נפט וכסף סורי מהעושר הלאומי של אפגניסטן?".

"אנחנו בעד סיום המלחמה באוקראינה, אבל התרופה לכל משבר אפשרית רק אם שורש המשבר ידוע. שורש המשבר באוקראינה הוא המדיניות של ארצות הברית והמערב. הם חייבים לדעת את זה ולשפוט את המצב על סמך זה", האשים חמינאי והוסיף כי אם איראן הייתה פועלת ונוטלת חלק בלחימה, העולם היה מודע לכך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר