איראנים המתינו לישראלים

מבצע סיכול המתנקשים בטורקיה: תמונות חדשות נחשפות

ניסו לפגוע בתיירים, ובקונסול לשעבר באיסטנבול, והמתינו בבית המלון • אחד מחברי החוליה אף רכש אופנוע • בכלי תקשורת בטורקיה חושפים תיעוד חדש מהמתנקשים שנשלחו לפגוע בישראלים (עולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
אחד המתנקשים האיראנים בבית המלון (צילום: כלי התקשורת בטורקיה)

תמונות חדשות, שבהן נראים שניים מחברי החוליה האיראנית שניסו להתנקש בחיי ישראלים על אדמת טורקיה בשבועות האחרונים, פורסמו הלילה בכלי תקשורת טורקיים. בתמונות, חלקן ממצלמות האבטחה, נראים חברי החוליה וכן כלי הנשק שלהם והתחמושת שלהם, שנתפסה.

כזכור, בשבועות האחרונים, לאחר רצף החיסולים המסתוריים של אנשי משמרות המהפכה באיראן, פעלו מתנקשים מאיראן על אדמת טורקיה, במטרה להוציא לפועל פיגועי נקמה כנגד ישראל. ניסיונות הפיגוע סוכלו בזה אחר זה לפי הדיווחים. כעת, כאמור, מתפרסמות תמונות חדשות.

לצד התמונות, בכלי התקשורת בטורקיה דווח כי היעד של המתנקשים היה יוסי לוי ספרי, לשעבר הקונסול הישראלי באיסטנבול הטורקית, וכן תיירים ישראלים שונים. המחבלים שכנו במלון שבו אלו התארחו.

אחד מן החשודים האיראנים, כך התברר לרשויות הביטחון בטורקיה, קנה אופנוע באיסטנבול בידי אזרח מקומי. עוד דווח כי חברי החוליה נתפסו לפני כמעט חודש כאשר ברשותם שלושה אקדחים, שלושה משתיקי קול ושני לייזרים לנשק. חקירתם עדיין נמשכת. באתר Ynet צוין כי לפי חלק מהדיווחים, האיראנים נתפסו בתאריך אחר.

(חלק מכלי הנשק שנתפסו)

בשבוע שעבר דווח כי סגן שגריר בריטניה בבירה טהרן, ועוד אזרחים רבים נוספים, נעצרו בידי משמרות המהפכה בחשד לריגול במדינת האייתוללות. משרד הבריטי הכחיש את הדיווח על סגן השגריר, וטוען כי הפרסום "שקרי לחלוטין".

מוחמד אל בהאטי, מי ששימש בעבר כסגן נשיא איראן, התייחס לפני כשבועיים ליכולות של ישראל מול איראן ועל הפגיעה הישראלית במשמרות המהפכה. בריאיון החריג שהעניק לכתב העיתון 'ניו יורק טיימס', אמר סגן נשיא איראן לשעבר כי "יכולות הביון של איראן נפגעו כתוצאה מהפעולות שעושה ישראל".

עוד טען אל בהאטי בפני כתב העיתון הנחשב כי "פרצות האבטחה במדינה וההיקף העצום של הפעולות הישראליות ערערו את ארגון הביון החזק ביותר של איראן. חוזק הביטחון שלנו היה סלע הרפובליקה, והיא נפגעה מאוד בשנה האחרונה".

אחד המתנקשים האיראנים בבית המלון בטורקיה

נפתלי בנט, עד לא מכבר ראש הממשלה, התראיין ל'ניו יורק טיימס' לפני כשלושה שבועות ואמר על איראן כי "מסתבר שהחבר'ה האלה פגיעים יותר ממה שהם נראים". עוד טען בנט בריאיון כי "המשטר האיראני רקוב, מושחת וחסר יכולת".

אתמול, במהלך ישיבת הממשלה, התייחס ראש הממשלה יאיר לפיד לאיומים מצד איראן, לקראת ביקור ביידן. "זו הזדמנות להודות שוב לנשיא על כך שארה"ב לא הסירה את הסנקציות על משמרות המהפיכה האיראניים", אמר לפיד. "איראן עומדת מאחורי החיזבאללה, תומכת בחמאס, חוליות איראניות ניסו לאחרונה לרצוח תיירים ישראלים באיסטנבול.

"ישראל לא תעמוד מנגד בזמן שמנסים לפגוע בה. זרועות הבטחון שלנו יודעות להגיע לכל אחד, בכל מקום, והם יעשו זאת. נקיים דיון עם הנשיא וצוותו על הרחבת שיתופי הפעולה הבטחוניים למול כל האיומים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר