"כבר בביקור הנוכחי"

שגריר ישראל בארה"ב מייק הרצוג: "צועדים לנורמליזציה עם סעודיה"

נרמול היחסים עם סעודיה: שגריר ישראל בארה"ב, מייק הרצוג, שפך היום אור על המאמצים להסכם מלא בין ירושלים לריאד: "נראה ניצנים לכך כבר בביקור ביידן בסעודיה" (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
צעיר ערבי מסעודיה (צילום: שאטרסטוק)

האם ישראל וסעודיה נמצאות על סף הסכם נורמליזציה מלא, כפי שחתמה ישראל עם ארבע מדינות ערב בכהונת ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ? בירושלים היו מעדיפים שזה יקרה כבר היום, אך בריאד מתקדמים לשם - אך בצעדים איטיים יותר.

שגריר ישראל בוושינגטון, מייק הרצוג, שנמצא כעת בישראל כדי לשפר את טיב השיחות בין ממשל ביידן לממשלת המעבר של לפיד, אמר הבוקר (חמישי) בריאיון בגלי צה"ל: "אנחנו צועדים לכיוון של נורמליזציה ישראלית-סעודית. זה יהיה תהליך הדרגתי ולא יקרה בבת אחת כמו שקרה עם איחוד האמירויות - אבל אני מעריך שנתחיל לראות ניצנים שלו כבר במהלך ביקור הנשיא ביידן בסעודיה".

כידוע, האיש החזק בעולם ימריא עם מטוסו, האיר פורס 1, מנתב"ג ישירות אל סעודיה, המעצמה הערבית הגדולה מכולן, עימה לישראל יש קשרים אסטרטגיים וביטחוניים עמוקים, בעיקר מכיוון שישנו אויב משותף: משמרות המהפכה של איראן ומיזם הגרעין שלה.

לפי תדרוכים שונים, היוצאים מגורמים רשמיים בוושינגטון ובירושלים, סעודיה צפויה לאשר טיסות ישירות מישראל אליה, וממנה לישראל - עובדה שלפני מספר שנים הייתה נחשבת מופרכת ובלתי סבירה.

אם אכן יחליט מנהיג סעודיה, מוחמד בן סלמאן, להרחיב את קשרי מדינתו עם ישראל, תהיה זו בשורה עצומה עבור הכלכלה הישראלית, שיכולה למצוא בסעודיה מקום פיתוח משמעותי.

שגריר ישראל בוושינגטון התייחס גם למצב בין ישראל לפלסטינים, ושלל התקדמות כלשהי המשא ומתן בין הצדדים במסגרת ביקור ביידן: "כרגע תהליך מדיני ישראלי-פלסטיני לא על הפרק. הרשות לא פנויה לכך וכאן יש מצב פוליטי סבוך. ארצות הברית מצפה שישראל תנקוט צעדים שימנעו את קריסת הרשות הפלסטינית, ואני מניח שיהיו צעדים נוספים, שיוכרזו בקרוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר