הכרזה דרמטית

מהלילה, טיסות מישראל יעברו מעל סעודיה

לקראת ביקורו של הנשיא ביידן בממלכה, רשות התעופה האזרחית הסעודית הודיעה הלילה, שתאפשר לכל הטיסות האזרחיות לחלוף בשמי סעודיה, מבלי לציין את ישראל (עולם)

הנשיא ביידן בישראל (צילום: לע"מ)

לקראת ביקורו של הנשיא ביידן בממלכה, רשות התעופה האזרחית הסעודית הודיעה הלילה (שישי), שתאפשר לכל הטיסות האזרחיות לחלוף בשמי סעודיה, מבלי לציין מפורשות שמדובר באישור לטיסות מישראל, אך לכולם ברור שזו המשמעות הישירה של ההכרזה הרשמית.

עד הלילה, מטוסים ישראלים הורשו להיכנס למרחב האווירי הסעודי אך ורק אם מדובר בטיסה אל איחוד האמירויות או בחריין או בחזרה, בהתאם להסכמי אברהם וכעת מדובר בפתיחה מוחלטת של השמים.

ההודעה

בהודעה מטעם רשות התעופה האזרחית הסעודית נאמר כך: "במסגרת שקידתה של סעודיה למלא את מחויבויותיה בהתאם להסכם שיקגו של 1944, שקובע כי אין להבחין בין הטיסות האזרחיות במרחב האוויר הבינלאומי ובהמשך למאמצים לקבע את מעמדה של סעודיה כהאב עולמי שמחבר בין שלוש יבשות ומתוך חיזוק החיבור האוויר הבינלאומי, מודיעה רשות התעופה האזרחית שהיא החליטה לפתוח את שמי הממלכה בפני כל הטיסות שעומדות בדרישות של הרשות למעבר במרחב האווירי של הממלכה".

כאמור, שמה של ישראל לא צוין מפורשות, אך כך היה גם אחרי הנרמול עם האמירויות, כאשר רשות התעופה האזרחית הסעודית הודיעה שתאפשר מעבר לכל הטיסות לאמירויות ומהאמירויות.

המשמעות הישירה היא קיצור הטיסות באופן משמעותי מישראל לכמה מדינות, כך הטיסה להודו תקצר בכשעתיים וחצי, הטיסה לבנגקוק תקוצר בכשלוש שעות, הטיסה לאוסטרליה תקוצר בכארבע שעות. המשמעות מעבר לזמן היא גם הוזלה בעלויות הטיסה לחברות התעופה מה שאמור להביא גם לירידת מחירים לצרכן בסופו של דבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר