היורש של בן לאדן

מנהיג אל-קאעידה איימן א-זוואהירי - חוסל

ארה"ב חיסלה בתחילת השבוע את מנהיג ארגון הטרור העולמי אל-קאעידה, איימן א-זוואהירי, בזמן ששהה באפגניסטן • ג'ו ביידן: "הצדק נעשה, מנהיג הטרור הזה כבר לא איתנו" (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
מנהיג אל-קאעידה איימן א-זוואהירי (צילום: ללא קרדיט)

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הודיע הלילה (שלישי) כי ארה"ב חיסלה באפגניסטן את מנהיג אל-קאעידה איימן א-זוואהירי. החיסול התרחש בלילה שבין שבת ליום ראשון.

א-זוואהירי חוסל באמצעות תקיפה אווירית לאחר אישור של הנשיא ביידן. א-זוואהירי הנהיג את אל-קאעידה מאז חיסול מייסדו אוסמה בן לאדן לפני למעלה מעשור.

הנשיא ביידן מסר הערב הודעה לעם בארה"ב ואמר: "הצדק נעשה. אזרחי העולם לא צריכים לחשוש עוד מרוצח אכזרי זה. הבהרנו שוב הערב, שלא משנה כמה זמן זה יקח - אם אתה מאיים על אנשינו, ארצות הברית תמצא אותך ותהרוג אותך".

לדבריו: "אחרי שיקול דעת ארוך הוריתי על תקיפה מדויקת. המבצע תוכנן בקפידה כדי להפחית הפגיעה באזרחים. לפני שבוע נתתי את האישור הסופי, המשימה הושלמה בהצלחה. בני משפחה לא נפגעו ולא היו נפגעים אזרחיים".

הנשיא הוסיף: "הבטחתי שנמשיך לפעול נגד טרור באפגניסטן גם אחרי הנסיגה וכך עשינו, לא נתיר שוב לאפגניסטן להפוך מקלט לטרוריסטים. לא נאפשר למדינה להפוך כר לביצוע פיגועים נגד ארצות הברית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר