ההסלמה זוהתה מראש

נחשפה תוכנית הג'יאהד: טיל נ"ט על אוטובוס אזרחי

במערכת הביטחון זיהו כבר לפני מספר חודשים, כי בג'יאהד מעוניינים בהסלמה, והכינו מבצע כנגד ארגון הטרור • במערכת הביטחון חיכו להזדמנות ויצאו למבצע באמצעות תרגיל (צבא)

משה מנס | כיכר השבת |
מבצע עלות השחר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הרמטכ"ל אביב כוכבי הנחה כבר לפני מספר חודשים את מערכת הביטחון, להכין את תוכנית מבצע "עלות השחר", וזאת לאחר שבצה"ל זיהו כי בארגון מתכוונים ללכת על הסלמה, כך דווח היום (שלישי) בוואלה.

התוכנית כאמור הוכנה במשך חודשים, אך הטריגר ליציאה למבצע, היה כמובן המעצר בשבוע שעבר של הבכיר בג'נין -בסאם סעדי.

המעצר הוביל כזכור להידרדרות ביטחונית שהובילה לסגירת הדרום וזאת לאחר שהתקבל מידע מודיעני מדויק, כי בג'יאהד נערכים לשיגור טיל נ"ט לעבר אוטובוס אזרחי, ובו עשרות ישראלים.

הרמטכ"ל, כך על פי הדיווח, הנחה לבחון חלופות תקיפה נגד הג'יהאד האסלאמי, בהתאם להתפתחויות - מסיכול ממוקד של כל שרשרת הפיקוד, מתייסיר ג'עברי ועד אחרון התצפיתנים, שיכלול פגיעה בתשתיות, במוצבים ובמפקדות של הארגון.

במקביל, בג'יאהד זיהו את סגירת הדרום כחולשה ישראלית ונערכו לתקיפה גדולה, כאשר הזעם הישראלי על הסגר לתושבי העוטף, רק עודד את בכירי הג'יאהד לתכנן מתקפות כנגד ישראל.

בישראל ניסו להוריד את הג'יאהד האיסלמי מכוונותיו בתיווך של מצרים וקטר, והם התעקשו לא להתייחס, עד ששר הביטחון גנץ, דחף לקיים את המבצע שתכבר תוכנן, מה שאכן קרה ביום שישי בצהריים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר