אימון אישי: כמה זה עולה?

אנשים רבים מהססים לעבור תהליך אימון למרות שהם זקוקים לו, בגלל הקושי לשלם. אבל לתשלום יש שני צדדים, האחד כספי והשני כבד הרבה יותר. אז מה אתם בוחרים? מנחם זיגלבוים, מאמן אישי, שם את נושא התשלום על השולחן ועושה סדר בהחלטות הכספיות

מנחם זיגלבוים | כיכר השבת |
מנחם זיגלבוים (צילום: כיכר השבת)

בפתיחת הדברים, גילוי נאות: אני גובה כסף עבור פגישות אימון. עכשיו, משנחה דעתכם, אפשר להמשיך לגוף הידיעה.

"כמה זה יעלה לי?" זו שאלה פופולארית שאני נשאל כל יום על ידי אנשים שמתעניינים (דרך הטלפון, במייל או בפגישות אישיות) באפשרות לפגישת אימון. יש באמתחתי כמה תשובות לכך.

בדרך כלל אנשים מגיעים לתהליך של אימון לא כדי לרפד את חייהם בקטיפתיות רכה ומעודנת, אלא ממקום של קושי ומצוקה. לא פעם מגיעים אלי אנשים כשהם 'על ארבע', חסרי כוח, חסרי מוטיבציה, עצובים ועייפים מהחיים לאחר שהזוגיות שלהם קרסה, או לאחר שנתיים של שהייה בבית ללא עבודה; חוסר תקשורת עם הילדים, ניהול לא נכון של החיים, ועוד כהנה וכהנה.

תהליך אימון מסייע לאדם לעשות סדר בחייו, לבחור בחירות, להציב מטרות ולהתחיל לחתור במטרה להגיע אל המטרות ולממש את השאיפות שאדם מציב לעצמו. ההצלחה תלויה בכמה גורמים, ובראש בראשונה במתאמן עצמו, עד כמה הוא נכון ורציני לעשות ולפעול כדי להתקדם בחייו. כשאדם מתחיל לעשות שינוי בחיים – בראש ובראשונה הוא כבר יוצא מהבִּיצה שבה הוא שהה; מכאן ואילך, הדרך פתוחה לפניו לעשות חיל ולהצליח, בסיוע של מאמן מקצועי, מבין ורגיש.

הבחירה האחרת היא להישאר באותו מקום ולנסות להתמודד לבד. אדם בהחלט יכול להוביל שינויים בחייו, אך מניסיון שלי, מעטים הם הסיכויים שאדם יעשה את השינוי המתבקש לבדו; שכן אם הוא יכול ומסוגל, מדוע הוא לא עשה זאת עד כה?! חולשה ורפיון כוח אלו תכונות אנושיות, ובמצבים כאלה חשוב לקבל יד מושטת מבחוץ כדי לשלוף את האדם מהמצב בו הוא נמצא.

השאלה לגבי עלות פגישת אימון "כמה זה עולה לי?" מקבלת כעת שני כיוונים – אם אגיע לאימון, מה המחיר הכספי שאשלם? אם לא אגיע, מה המחיר הנפשי, זוגי, הורי, או כלכלי שאשלם. לא קשה לנחש שהמחיר בחוסר עשיה גדול וכבד יותר מאשר עשיה.

הכאב והמחיר תופחים

בתוך עמי אנכי יושב. המצב הכלכלי בקרב משפחות חרדיות מוכר לי היטב, והוצאת סכום כסף עבור תהליך אימון – הנחשב בעיני רבים כמותרות – הוא החלטה קשה. עדיף להוציא את הסכום עבור קניה במכולת, ואם אפשר, עבור משהו נחמד ויפה לבית.

נקודת המוצא היא: עד כמה הכרח יש לי לעבור תהליך האימון? האם באמת צריך שיגיעו מים עד נפש כדי שאקבל החלטה לצאת לתהליך אמיץ? האם צריך להמתין עד אשר רגשות מרים, קשים, עצובים וכעס יציפו אותי ביום ובלילה כדי שאבין סוף כי 'ככה אי אפשר עוד להמשיך'?

כל אחד יודע שכשהשן כואבת, זה איתות שצריך לגשת לרופא השיניים הקרוב. ואם אין כסף לטיפול? נכון, אפשר לדחות, אבל בינתיים החור הולך וגדל, והתשלום עבור טיפול שורש יעלה פי כמה. ככה זה בחיים.

ניסיון החיים מראה שעל כל שקל שמקצים למניעת שריפה, חוסכים עשרה שקלים לכיבוי השריפה עצמה. כל כבאי מתחיל יודע זאת. לפעמים כדאי להקצות סכום מסוים כאשר הקושי הוא בתחילתו, מאשר לשלם סכום גדול פי כמה כדי לכבות את התבערה הלופפת אותנו (ועוד לא דיברנו על כמות הנזקים הנפשיים והסביבתיים המתרחשים בינתיים).

"כמה נשלם?" זו אכן שאלת מפתח, אבל השאלה צריכה להישאל בספקטרום כולל, מתוך ראיה רחבה הכוללת ראיה עתידית חכמה ולא רק את רגע ההווה.

להערות, פגישות אימון והזמנת הרצאות: 050-3541295. או: eimunmz@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר