כל השביעין חביבין: זו השעה ביום שאנשים הכי שמחים בה

אצלנו, הזמן המאושר ביום הוא בשעה חמש אחר הצהריים, לאחר סיום העבודה. אך מחקר שסקר 5,447 אנשים מעשרים מדינות שונות, גילה שאנשים הכי שמחים דווקא בסביבות השעה שבע בערב (אימון אישי)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

באיזו שעה במהלך היום מצב רוחכם מרומם במיוחד? אצלנו (וכך גם אצל לא מעט אנשים שאנו מכירים) זה מתרחש בסביבות חמש אחר הצהריים, לאחר סיום העבודה. אך מחקר שנערך על ידי "Neuroskeptic", שפורסם בכתב העת לאישיות, בתרגום חופשי, סקר 5,447 אנשים מעשרים מדינות שונות וגילה שאנשים הכי שמחים דווקא בסביבות השעה שבע בערב.

המשתתפים שלקחו חלק בסקר, שנמסר ב-14 שפות שונות, התבקשו לתאר את מה שעשו בשעה 19:00 בדיוק בלילה שלפני. לאחר מכן, הם מילאו שאלון כדי לתאר ולהסביר את רגשותיהם לגבי השעה 7 בערב.

והתגובות שלהם, על פי תוצאות המחקר, "תוארו ברובן כנעימות" למרות שהם עסקו בפעילויות יומיומיות שגרתיות. ההסבר לדבר: הם בילו זמן עם חברים או בני משפחה. לדוגמה, משתתף איטלקי אחד אמר: "הכנתי פיצה עם אשתי" ואחר מארה"ב סיפר: "בן דודי קפץ לביתי ונרגענו במרפסת עם מיכל של גלידה".

אז האם השעה 7 בערב היא שעת הקסם, האפי האוור? נראה שהרבה אנשים נהנים בדיוק אז. אולם למחקר יש השגות: החוקרים שאלו את המשתתפים רק מה הם עושים באותה תקופת זמן ספציפית. כך או כך, אנו חושבים שאלו ממצאים מספקים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר