ישנן 5 שפות התנצלות - מעניין באיזו אחת אתם משתמשים

לא משנה כמה אתם מודעים לרגשות הסביבה, בסוף יגיע הזמן שתעשו משהו שדורש התנצלות ואז, מוטב שתכירו את שפת ההתנצלות שלכם ותהיו ערוכים טוב יותר להבין כיצד לעשות את זה נכון (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

יועץ הנישואין והסופר, ד"ר גארי צ'פמן, מגדיר בספרו "חמש השפות של ההתנצלות: כיצד להגיע לריפוי בכל מערכות היחסים שלך", יחד עם היועצת ד"ר ג'ניפר מ. תומאס, את חמש שפות ההתנצלות, או את הדרכים שבהן אתם שומעים ומביעים את המילים והמחוות של התנצלות. בעיקרון, ככה אתם מעניקים ומקבלים התנצלויות. המשיכו לקרוא כדי לדעת איזו שפת התנצלות מתאימה לכם ביותר ולמה היא בכלל חשובה מלכתחילה.

מדוע חשוב לדעת את שפת ההתנצלות שלכם?

לא משנה עד כמה אתם מודעים לרגשות של אחרים, בסוף יגיע הזמן שתעשו משהו שאתם צריכים להתנצל עליו. (ברצינות... אתם רק בני אדם.) כשיגיע הזמן הזה, הכרת שפת ההתנצלות שלכם פירושה שתהיו ערוכים טוב יותר להבין כיצד המילים והמעשים שלכם משפיעים על האנשים סביבכם וכיצד לעשות את זה נכון כשצצות בעיות.

מהן חמש שפות ההתנצלות?

1. הבעת חרטה

ד"ר תומאס אומר: "הגידו, 'אני מצטער'. ציינו את ההשפעות הפוגעות שיש לפעולה שלכם. הראו חרטה. זה לא נחשב שמישהו מצטער אם זה רק על עצם העניין שהוא נתפס!".

אמירת "אני מצטער" מכל הלב, חיונית להתנצלות יעילה - בדגש על אמיתית. אף על פי שביטוי פשוט זה בן שתי המילים נראה לא משמעותי, תתפלאו כמה אנשים נאבקים לבלוע את גאוותם ולהביע חרטה.

2. לקיחת אחריות

ד"ר תומאס אומר: "הגידו, 'טעיתי'. תנו שם לטעות שלכם ושאו באשמה. שימו לב שקל יותר לומר 'אתה צודק' מאשר 'אני טועה', אך לאחרון יש משקל רב יותר".

אם בקשת סליחה היא הצעד הראשון, להודות במעשה עוולה זה הצעד השני. להביע חרטה זה דבר אחד, אך אמירת 'טעיתי' מראה כי אתם לוקחים אחריות על מעשיכם ועל האופן שבו הם גרמו לאדם אחר להרגיש.

3. ביצוע תיקון

ד"ר תומאס אומר: "שאלו, 'איך אני יכול לעשות את זה נכון, כמו שצריך?' כיצד הנפגע חש עכשיו? האם נדרש ממני להחזיר חוב כלשהו? אמרו, 'אני רוצה לתקן את הטעות שעשיתי'".

הודעה ​​למישהו שאתם רוצים לפצות אותו, מראה כי אכפת לכם מספיק כדי לנסות לשנות או לתקן. תיקון נפוץ ביותר במצבים שבהם פריט פיזי אבד או ניזוק הוא פשוט להשיב אותו (כלומר, "אני כל כך מצטערת ששברתי את השרשרת שהשאלת לי, הזמנתי לך אחת כזו חדשה".)

4. חזרה בתשובה באמת ובתמים

ד"ר תומאס אומר: "הגידו, 'אני הולך להשתנות וכך אעשה את זה'. חזרה בתשובה פירושה להסתובב 180 מעלות. לעסוק בפתרון בעיות, מילולית. אל תמצאו תירוצים. הכינו תכנית ספציפית לשינוי".

אם חזרה בתשובה אינה כוללת דברים פיזיים, היא קצת יותר מופשטת. מדובר בפתרון בעיות - פתיחת דו-שיח כדי שתוכלו ליצור מסלול שבו תצעדו קדימה ולהגות תכניות קונקרטיות, כדי לוודא שאתם משתנים לטובה.

5. בקשת סליחה

ד"ר תומאס אומר: "שאלו, 'אתה יכול למצוא מקום בלבך למחול?' היו סבלניים בבקשת סליחה ופיוס. הנפגע עשוי להזדקק למתנת הזמן".

זה יכול להיות מאד קל לומר שאתם מצטערים ולעבור הלאה, בהנחה שהצד השני יקבל מיד את התנצלותכם. מי ששפת ההתנצלות שלו היא בקשת סליחה, רגיש לרעיון שלפעמים "אני מצטער" זה לא מספיק ושהסליחה האמיתית אורכת זמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר