מחקר מקיף מגלה: המפתח לאושר הוא פשוט למדי

אנשים רבים טועים לחשוב שהאושר נובע מהצלחה או מכסף שמאפשר לרכוש את הבית / המכונית / הארון הנהדר שעליהם הם חולמים, אולם מחקר בן 75 שנה מאוניברסיטת הרווארד טוען אחרת (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

קל לחשוב שהאושר נובע מהצלחה או מכסף שמאפשר לרכוש את הבית / המכונית / הארון הנהדר שעליהם אתם חולמים, אולם מחקר בן 75 שנה מאוניברסיטת הרווארד מגלה שזו טעות מחשבתית משוללת יסוד.

למעשה, ממצאים ממחקר "גראנט" - פרויקט מחקרי של אוניברסיטת הרווארד שנמשך, כאמור, 75 שנה - על התפתחות האדם, אומרים כי ההיבט החשוב ביותר באושר הוא מערכות יחסים חיוביות.

במהלך השנים, החוקרים בחנו את מצבם הבריאותי של המשתתפים ואת חייהם באופן רחב יותר, כולל ניצחונותיהם וכישלונותיהם בקריירה ובנישואין והממצאים הניבו שיעורים מדהימים.

"הגילוי המפתיע הוא שלקשרים שלנו ולכמה שאנחנו מאושרים בהם, יש השפעה חזקה על בריאותנו", אמר רוברט וולדינגר, מנהל המחקר, פסיכיאטר ופרופסור לפסיכיאטריה בבית הספר לרפואה בהרווארד.

"חשוב שתטפלו בגופכם, אך גם במערכות היחסים שלכם וזו, לדעתי, התגלית העיקרית פה בסיפור".

המחקר גילה כי קשרים קרובים, יותר מממון או תהילה, גורמים לאנשים להיות פשוט מאושרים. מערכות יחסים אלה מגנות על אנשים מפני אי שביעות רצון כללית, מסייעים לעיכוב דעיכה נפשית ופיזית ואחראיים לחיים ארוכים ומאושרים מאשר מעמד, מנת משכל או אפילו גנים. ממצא זה הוכח כנכון בקרב אנשי הרווארד וגם בקרב משתתפים אחרים בעיר.

לדברי וולדינגר, ישנם שלושה גילויים מרכזיים לגבי קשרים, שחזו את האושר והבריאות הכלליים של המשתתפים במחקר.

הראשון הוא שהבדידות הורגת. איך, אתם שואלים? ובכן, לטענת הרופא, אנשים בודדים פחות מאושרים ותפקוד המוח שלהם יורד מהר יותר, מאשר אצל אלה שאינם בודדים.

השניה היא שאיכות מערכות היחסים חשובה יותר מכמות.

"מתברר שחיים בעיצומו של סכסוך ממש מזיקים לבריאות", אמר וולינגר. "נישואים מרובי מריבות, למשל, ללא חיבה רבה, מתגלים כהרסניים לבריאותנו, אולי גרועים יותר מגירושין. וחיים בתוך מערכות יחסים טובות וחמות מספקים הגנה".

הממצא השלישי והאחרון הוא שמערכות יחסים טובות מגנות על המוח.

מה שגילו החוקרים באמצעות המחקר הארוך היה שכשאתם נמצאים בקשר שבו אתם יכולים לסמוך על הפרטנר שלכם, הזיכרון שלכם נשאר חד יותר.

מוסר ההשכל של כל זה, אם כן? חפשו מערכות יחסים חיוביות ובריאות ותחיו חיים ארוכים ומאושרים יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר