3 כללים

ראיון עבודה - כך תענו נכון על השאלה המכשילה הזו

הגעתם לראיון עבודה ועברתם אותו מעולה - אולם השאלה הזו יכולה להרוס את כל הרושם הטוב שייצרתם. שלושה כללים שילמדו אתכם לענות עליה בצורה שתקדם אתכם (עבודה)

ישראל גינצבורג | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

ראיונות עבודה הם אירוע שכמעט על כולנו נגזר לעבור. אנחנו עומדים למבחן, נשאלים שאלות מתקילות מבלי שתהיה לנו שליטה עליהן, ואנחנו צריכים לספק תשובה תוך שיחה קולחת וזורמת ומבלי לעצור ולחשוב. למרות זאת - אנחנו יכולים להתכונן לפני, להכיר את סגנון השאלות המקובלות בראיון עבודה - כמו "ספר לי מה הן החסרונות שלך", או "מדוע פוטרת ממקום העבודה הקודם", ולענות תשובות טובות ככל האפשר.

אולם השאלה הזו תמיד מסבכת אתכם: "פרט לי מהן ציפיות השכר שלך"?

השאלה הזו טריקית - אם תענו סכום גבוה מדי, יתכן שהמעסיק יחשוב שאתם יהירים מדי, או שהוא אכן יאמין שאין ביכולתו להעסיק אתכם במשכורת שציינתם ותפסידו את העבודה למרות שתעדיפו לקבל את העבודה גם אם בשכר נמוך יותר.

לעומת זאת אם תמעיטו בציפיות השכר שלכם - לא רק שתפסידו אופציה של עבודה בשכר מתגמל יותר, אלא שגם תיתפסו בעיני המעסיק כאנשים עם ביטחון עצמי נמוך, לא אסרטיביים, או לא מאמינים בעצמם - ואולי גם הוא ישתכנע שאתם אכן לא שווים מעבר לציפיות השכר אותו נקבתם ואינכם מתאימים לעבודה.

. . .

אם תשתמשו בשלושת הכלים האלו - תצליחו לצלוח את השאלה הזו מבלי לוותר על עקרונותיכם:

1. תעטפו את הסכום במילים - אם אתם עונים תשובה ישירה וברורה, ונוקבים בסכום מדוייק, יתכן שהסכום אינו תואם למשרה. אולם ככל שתוסיפו מילים והסברים כך התשובה שלכם תהיה רחבה ככל האפשר, ותאפשר לכם ולמעסיק טווח תמרון רחב יותר.

כך למשל, תוכלו לומר למעסיק ש"לפני שאני נוקב בסכום, חשוב לי לומר שאני מודע לכך שיש לי ניסיון של שלוש שנים בעבודה מהסוג הזה, ולכן אני מרשה לעצמי לנקוב בסכום מעט גבוה יחסית, אולם חשוב לי לעבוד בחברה שלכם בשל היוקרה שמתלווה למשרה הזו ולכן הייתי יכול קצת להתגמש על השכר"... כך גם לא הקטנתם את היכולות שלכם וגם השארתם מרחב תמרון שיאפשר משא ומתן ולא יגרום לכם להחמיץ את המשרה.

2. עשו שיעורי בית - חשוב שתדעו מהו הסכום אותו נהוג לשלם בתחום אליו אתם נכנסים. כשתגיעו למעסיק עם תשובה של "ביררתי קצת מהו השכר שנהוג לשלם, וראיתי שהטווח הוא בין הסכומים x-y, ולכן אני מרשה לעצמי לבקש את הרף הגבוה יותר בשל הכישורים הנלווים שאני מביא לעבודה שבוודאי יביאו לכם תועלת נוספת". העובדה שאתם אנשים שמבצעים שיעורי בית לפני שאתם קופצים למים, תרשים את הבוס ותראה לו שאתם אנשים יוזמתיים ואסרטיביים שבודקים דברים בצורה רצינית.

3. כנות - נסו להימנע מהתחכמויות. כשהבוס רואה אתכם מנסים להתחמק, הוא כבר רואה בעיני רוחו איך אתם ממציאים תירוץ לכך שאיחרתם לעבודה בבוקר.

גם אם אתם לא רוצים לענות תשובה חד משמעית הקפידו לומר את זה בכנות - "אני יודע שאני חסר ניסיון, ומכיוון שחשוב לי לצבור ניסיון בחברה מובילה השכר פחות חשוב לי כרגע ולכן אשמח לקבל את המשכורת המקובלת במשק.

כמו כן תוכלו להפנות את השאלה למעסיק ולומר לו ש-"למען האמת זאת העבודה הראשונה שלי בתחום. אשמח אם תאמר לי כמה אתם נוהגים לשלם משום שבשל העבודה ש... אין לי מושג כמה נהוג לשלם על עבודה כזו בסיטואציה הנוכחית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר