חשיבה חיובית היא לא מותרות

הטריק הזה ישנה לכם את החיים ב-12 שניות בלבד

די מורכב לאמץ גישה אופטימית לחיים, אבל היא פשוט הכרחית לבריאות הגוף והנפש כאחד. ובכן, שימו לב! לוקחות רק 12 שניות להעביר הילוך ממצב של מלמול "אוי", לשאגת "יאייייי!". כך תעשו זאת (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

גישה חיובית לחיים חיונית לבריאות הגוף והנפש כאחד. לרוע המזל, די מורכב לאמץ אותה. אבל יש לנו חדשות טובות בשבילכם: לוקחות רק 12 שניות להעביר הילוך ממצב של מלמול "אוי", לשאגת "יאייייי!". כן כן, כך תגרמו למוח שלכם להיות פוזיטיבי יותר ולהתגבר על כל מכשול בחיים בקלות יחסית.

אבל ראשית, בואו נתייחס לפיל שבחדר: מחשבות שליליות. חשוב שתדעו: הן נורמליות. למעשה, בני אדם נמשכים לעבר שליליות! לדברי הנוירופסיכולוג, ד"ר ריק הנסון, מוחנו מגיב חזק יותר לרגשות נגטיביים ומשמר היטב לקחים שנלמדו מחוויות רעות. במילים אחרות, דברים כואבים מטביעים את עצמם בתודעה שלנו במהירות שיא וזה בדיוק מה שהחזיק את בני האדם בחיים בשנים עברו. נהדר, אבל במאה ה-21 אפשר לוותר על הלך הרוח הזה.

ביטול הנטייה לשליליות שלנו

המוח שלנו הוא איבר מדהים. בטח, הקשרים שבו דוחפים אותנו להתמכר למחשבות שליליות, אבל הם גם מגיבים היטב לחיווט מחדש. ד"ר הנסון, שכתב שישה ספרים, כולל רב מכר אחד, גורס שהמוח צריך רק 12 שניות כדי לשנות זאת.

נוירונים הם המתקשרים של המוח. הם נושאים מסרים מחלק אחד שלו לאחר ומהמוח לאזורים אחרים של מערכת העצבים. 86 מיליארד הנוירונים בגוף אומרים לנו כיצד לפעול במצבים מסוימים ולפרש מידע שנכנס פנימה. נוירונים מחברים חוויות טובות עם רגשות חיוביים. לדוגמה, אתם כובשים את האוורסט ואז חשים שמחה וגאווה. הנוירונים שלכם יקשרו את החוויה (כיבוש האוורסט) לחיוביות (אושר, גאווה). אם תטפסו לראש ההר באופן קבוע, המוח שלכם ימשיך לקשר בין "טיפוס" ל"שמחה".

כעת, כפי שניסח זאת ד"ר הנסון בהרצאת הטד שלו, "נוירונים שנדלקים ביחד, מתחברים יחד". אם אתם רוצים לגרום למוח שלכם להיות חיובי יותר, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לבנות קשרים עצביים חדשים בין חוויה לרגש. אז איך עושים את זה בפועל?

הטריק בן 12 השניות לחשיבה חיובית

כאשר אנו לחוצים, רמות הקורטיזול שלנו עולות. קורטיזול מפעיל את תגובת החירום שלנו, "הילחם או ברח". שוב, היא יעילה במצבים מאד מסוימים (למשל, בעת סכנה) ובשאר הזמן לגמרי מיותרת. יותר מדי קורטיזול מגדיל את הסיכוי ליפול טרף לדיכאון או חרדה. אם אתם מרגישים עצב, תסכול או קנאה, נסו להשתמש בחוק תריסר השניות במטרה להשיב את עצמכם למקום פוזיטיבי יותר.

כדי לעשות זאת, הקדישו לפחות 12 שניות להיזכר במשהו חיובי, תמונה או מערכת יחסים. שבו עם זה. חשבו על כל הסיבות שבגינן המוח שלכם מקטלג את הזיכרון, הדימוי או הקשר הזה כמשהו אופטימי. המשיכו לעשות זאת בכל פעם שאתם מרגישים לחוצים או מוצאים את עצמכם נוטים ליפול לשליליות. עם הזמן, המוח שלכם פשוט יאמן את עצמו להסתכל על חצי הכוס המלאה.

זה לא אומר שתתעלמו מדברים מאתגרים שיקרו לכם וידרשו טיפול, אלא שתחווטו מחדש את המוח שלכם, על מנת להיצמד לפוזיטיביות ולא להיפך. זה יבנה לכם חוסן, שיסייע לכם להתמודד עם מצבים קשים, לשפר את מצב הרוח הכללי שלכם ואפילו יעזור להילחם בהפרעת דחק פוסט-טראומטית.

וואו, זו לגמרי סיבה מצוינת לצעוק "יאייייי!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר