עבדו את ה' בשמחה

6 טיפים: כך תגיעו לשמחה אמיתית ותקיימו את מצוות פורים

היום התחיל לא משהו ואתם רוצים להרים את האווירה? לפניכם שישה טיפים איך להגיע לשמחה אמיתית • מהידיעה שאנחנו לא תאילנדים ועד למזניקי שמחה קטנים (אימון אישי)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
מה מזניקי השמחה שלכם? (צילום: שאטרסטוק)

שמחה זה לא עניין של מה בכך. מדובר בשריר שיש צורך לפתח אותו ולעבוד כדי לגרום שהשמחה תופיע. לכבוד חודש השמחה, אספנו עבורכם מספר טיפים איך להגיע לשמחה אמיתית בקלות.

אנחנו לא תאילנדים!

הדבר הראשון שחשוב לזכור שאנחנו פותחים את העיניים בבוקר זאת העובדה שאנחנו לא תאילנדים. כן! תודה לה' שקמנו יהודים. תחשבו לו היינו קמים תאילנדים. איזה מבולבלים היינו. בלי תכלית ומטרה. בלי להבין מה אנחנו עושים בעולם הזה. דבר ראשון נודה לה' שאנחנו יהודים ונתמלא בשמחה עצומה על הזכות.

חיוך – קו עקום שמיישר הכל

הדבר הבא שכדאי לעשות זה פשוט: לחייך. אם בשביל לשמוח צריך מצב רוח טוב וחיוך – אז בואו נעשה את זה. "אחרי המעשים נמשכים הלבבות". אז נתחיל בחיוך "מתוך שלא לשמה", ובעז"ה מהר מאוד ה"לשמה" יבוא.

חלק מהטיפים מתוך התכנית באולפן כיכר "בעניין השמחה" עם הרב מיכאל לסרי והרב נח סוליש, ששודרה בחג הפורים.

משקפיים ורודות

תסכל על הדברים הטובים שיש לנו. המשפט אומר: "ככל שנודה הרבה – כך נגלה שיש לנו יותר ויותר על מה להודות". ככל שנסתכל כמה דברים טובים יש לנו – נגלה שיש לנו הרבה מאוד דברים טובים. הידיעה הזאת יכולה וצריכה לגרום לנו לשמחה.

מה מזניק לך את השמחה?

ניצור מזניקי שמחה. צלמו את הילד או הילדה שלכם ובשעה שאתם צריכים תסתכלו בתמונה שלהם ותתמלאו בשמחה. קפה חם עושה לכם טוב? קומו להכין. אולי חטיף ימלא אתכם אושר? קדימה! עשו לעצמכם כל מיני מזניקי שמחה שירימו את האווירה.

שירו לו, זמרו לו

אין טוב משירים שמחים – לעורר בנו שמחה. הדליקו מוזיקה שמחה וכנסו לקצב!

עזרה למי?

הגעתם עד כאן ולא השתכנעתם שזה מה שיגרום לכם לשמוח? הנה לכם משהו שבטוח יגרום לשמוח. מדובר ב.. לעזור לאחר. אין דבר משמח מלעזור לזולת. חפשו מישהו שמילה טובה שלכם או מעשה קטן שלכם יעשה לו טוב – והנה, איזה פלא – עשיתם טוב גם לעצמכם.

ואיזה טיפים יש לכם בשביל להגיע לשמחה? שתפו אותנו בתגובות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר