השקת סמארטפון הדגל

גלקסי 7 החדש: סמסונג מודה שמכרה לכם מכשירים לא משהו

אחרי שבצעד אמיץ מחד ותמוה מאידך ביטלה את חריץ הרחבת הזיכרון והחסינות מפני מים בגלקסי 6, סמסונג בעצם הודיעה אמש למשתמשיה: טעינו, אנחנו מתקנים. מה שלמדנו מהשקת Samsung GALAXY S7 (דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
גלקסי 7 (צילום: יח"צ ושאטרסטוק)

סמסונג השיקה גלקסי S6 משופר: ענקיות הטכנולוגיה משקיעות הון רב בהשקות מכשירי הדגל שלהן, מכשירים שעד לא מכבר שימשו כמקור ההכנסה המשמעותי ביותר עבורן. המטרה המיידית בהשקות הנוצצות היא כמובן הצגת מכשיר הדגל, אולם בהשקה האחרונה של סמסונג שנערכה אמש (ראשון) היה נראה כי החברה החליטה לתת דגש למכשיר ה-Gear VR שלה, ו"על הדרך" להציג גם את מכשיר הדגל שלה, Samsung GALAXY S7.

סמסונג גלקסי 7 החדש (צילום: יח"צ)

ההשקה המושקעת של סמסונג עשתה שימוש נרחב במכשירי המציאות הרבודה, באמצעותם ראו העיתונאים והמבקרים את המצגת שהופקה בדקדקנות וכללה גם הופעת אורח של מייסד ענקית הרשת פייסבוק שמחזיקה בבעלותה גם את חברת אוקולוס שמייצרת את מכשיר המציאות הרבודה של סמסונג. כל אלו נתנו את התחושה שסמסונג משיקה בעיקר את מכשיר המציאות הרבודה, ועל הדרך גם חושפת את מכשיר הדגל שלה, אם ניתן לקרוא לכך חשיפה.

לרוב, בחודשים שלפני השקות מכשירי הדגל, מדליפות החברות פרטים טכניים ש"מודלפים בטעות" על ידי בלוגים שונים ברשת, אך כמעט תמיד החברה המשיקה שומרת את השפן בכובע ושולפת הפתעה משמעותית במכשיר החדש, גימיק שנותן למכשיר ערך מוסף על פני המתחרות ומפתיע את כולם. הפעם ההפתעה הייתה הפוכה - זהו אחד המכשירים עם הכי פחות חידושים של סמסונג.

החידוש האמיתי היחידי שהציגה סמסונג אמש, הוא שדרוג מינורי יחסית למצלמה המרכזית של המכשיר, שעושה כעת שימוש בחיישן פיקסלים כפול ואמורה לספק תמונה איכותית יותר ביום ובלילה. כך שבעוד המתחרה הקוראנית LG הציגה מכשיר מודולורי שכולל גם מצלמה איכותית יותר ומצלמת סלפי עם צילום פנורמי, סמסונג הסתפקה בהטמעת טכנולוגיה חדשה, אך לא פורצת דרך.

המכשיר החדש של LG. מפתיע (צילום: יח"צ)

יש לכם פלאשבק לעבר? אתם לא לבד. ההשקה אמש מזכירה את השקת המכשיר המאכזב של סמסונג הגלקסי S5 לפני כשנתיים, שהושק במקביל ל-G3 של LG. רק שנה אחרי ש-LG קבעה סטנדרט חדש למסכי מכשירי הדגל, סמסונג התיישרה עם הקו והחליפה את מסכיה למסכים באיכות QHD. גם כעת, סמסונג נגררת ולא מציעה אתגר טכנולוגי ממשי למתחרות.

לא זו בלבד, אלא בעוד שבעבר דאגה סמסונג לצמצם פערים מול המתחרה המשמעותית ביותר - אפל, ולהטמיע את הטכנולוגיות החדשות של האייפון במכשירים שלה. הפעם, בניגוד לחלק מהשמועות המוקדמות, סמסונג לא הציגה מתחרה לטכנולוגיית ה-3D Touch של אפל שמאפשרת לחיצות בעוצמות משתנות על המסך.

חלק מהשינויים המשמעותיים שעשתה סמסונג בגלקסי S7 הם אכן שינויים מבורכים שמשדרגים את המכשיר - אבל הם בעיקר משחזרים את המצב שהיה לפני המכשיר הקודם של החברה - הגלקסי S6. למשל, השבת חריץ הרחבת הזיכרון או העובדה שהמכשירים הנם בתקן IP68 החסין לאבק ומים. מדובר בפיצ'רים שהוסרו מהגלקסי S6 וחוזרים כעת. לא מדובר בשינויים פורצי דרך, אלא בהודאה של החברה על כך שמכשירי הגלקסי S6 שמכרה היו פשוט לא משהו.

גלקסי 6, הצליח לאכזב את המשתמשים (צילום: שאטרסטוק)

עוד "התנצלות" מרומזת בפני הלקוחות שרכשו גלקסי 6, ניתן לראשות בנפח הסוללה. החברה אמנם הגדילה את הנפח, אך לא ברור אם הסוללה העדכנית באמת תספק את המשתמשים. הניסיון מלמד כי גלקסי 6 לא שורד יותר ממספר שעות ספורות על סוללת ה-2,550 מיליאמפר שלו.

שוב נראה כי סמסונג פשוט השלימה עם העובדה שהמתחרות קובעות את הסטנדרטים. מי שהייתה ענקית הסלולר שהפתיעה בכל השקה, נגררת כעת אחרי המתחרים ומנסה להציג מכשיר חזק עם חומרה חזקה רק כדי לתת עוד אפשרות ללקוחות, לא להוביל, לא ליזום, לא לשנות את השוק, אלא לזרום איתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר