'עלילת דם'; פרסום ראשון

דרישה: לפטר את הפרופסור שטען שדתיים מפיצים קורונה

זעם רב בקרב סטודנטים דתיים וחרדים הלומדים באוניברסיטה העברית, בעקבות דבריו המבחילים של פרופ' גולדבלום, שקשר בינם לבין הנגיף הקטלני. ארגון 'בצלמו': לזמן אותו מיידית לשימוע (אקטואלי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
פרופסור גולדבלום (צילום: מתוך ערוץ הכנסת)

פרסום ראשון: ארגון 'בצלמו' שיגר להנהלת האוניברסיטה העברית דרישה לזמן לשימוע לקראת פיטורים, את פרופסור עמירם גולדבלום המועסק על ידה, בשל האשמותיו המחרידות כי נגיף הקורונה עלול להתפשט בישראל בגלל הישובים החרדים. דברים אלו אף עוררו ביממה האחרונה סערה גדולה בקרב סטודנטים הלומדים באוניברסיטה, בהם שומרי מצוות רבים.

כזכור, אתמול כתב גולדבלום, פרופסור אמריטוס בתוארו, כי כמו ש"באיטליה חוסמים עיירות וערים כדי למנוע התרחבות ההדבקה, בישראל צריך לחסום את אלעד ובני ברק ומודיעין עילית וביתר עילית ונתיבות ובית שמש וכן שכונות גדולות באשדוד ובירושלים".

לגולשת שהגיבה לפוסט המבחיל שלו, הוא הגיב: "יש במיוחד לדאוג אם את מתכוונת לטייל באחת מהערים המסוכנות יותר שציינתי (יש גם צפת, המפה קצרה מדי...) אבל גם זה לא נראה לי שיקרה. בקיצור - תתרחקי ממאה שערים ומהצפון של רחוב יפו...".

"מי שרוצה לשמור על נפשו - לא מתקרב למזוזות, לא מניח תפילין בדוכנים ברחוב, לא נכנס בזמן הקרוב למקומות ציבוריים בשכונות דתיות וחרדיות --- עד שיתברר שהנגיף בישראל חוסל - מומלץ להישמר מכניסה לבתי כנסת, מתנ"סים, אולמי חתונות, וגם...לקלפיות בבתי ספר ומקומות ציבוריים אחרים", הוסיף גולדבלום - והכל, כדבריו, בגלל שקבוצת קוריאנים חולים התפללו במערת המכפלה.

התיירים מדרום קוריאה במערת המכפלה (צילום: אלימלך קרזן)

בעקבות כך שיגר ארגון 'בצלמו' מכתב לראשי האוניברסיטה העברית, המעסיקה את הפרופסור כמרצה בשכר, למרות שהוא גמלאי. וכך נכתב: "אתמול העלה בדף הפייסבוק הפרטי שלו פרופסור עמירם גולדבלום עלילת דם ודיבה שהדתיים והחרדים הם הם מפיצים מחלת הקורונה, וקרא לסגור את הערים שלהם. הוא לא המציא את הגלגל; תמיד טענו בפולין וגרמניה שהיהודים הם מפיצי המחלות ומרעילי הבארות".

"לא ייתכן לעבור על דבר זה בשתיקה! אין מדובר בחופש דעה אקדמי, כי אם חרדופוביה ושנאת דתיים וחרדים", ממשיך מנכ"ל בצלמו שי גליק. "אני דורש מכם לזמנו מיידית לוועדת שימוע בגין דבריו".

עוד נכתב: "רק לאחרונה, במקרה דומה אך שונה, ד"ר מוטי קידר שהביע דעות קיצוניות מחוץ לאוניברסיטה (בר אילן. א.ר) זומן לשימוע. כך גם ד"ר רובינסון שהביע דעות שנטען כי הן פוגעניות. אין כל ספק, שאם מרצה היה מדבר כך נגד ערבים או רוסים - היה מפוטר מיידית. אבל לצערנו, דם החרדים מותר".

גולדבלום, בעת אחת מהרצאותיו (צילום: מתוך פייסבוק)

"בהערת אגב: נגד מרצה זה ישנם תלונות רבות, ביניהן שאמר בפומבי שלא ילמד סטודנטים ימניים...", מסיים ארגון 'בצלמו' את מכתבו התקיף, שהעתק ממנו נשלח גם לשר החינוך רפי פרץ, יו"ר המועצה להשכלה גבוהה, יעקב מרגי יו"ר וועדת החינוך בכנסת, מאיר פרוש סגן שר החינוך, שורה ארוכה של חברי כנסת והיחידה למאבק בגזענות במשרד המשפטים.

במקביל, כאמור, נוצרה תסיסה גדולה בין סטודנטים הלומדים באוניברסיטה העברית, בהם דתיים וחרדים רבים, בעקבות הפוסט המקומם של גולדבלום.

ראובן ד. אחד מהם, מסביר בשיחה ל'כיכר השבת': "לא יתכן שהאוניברסיטה המכובדת בה אני לומד תמשיך להעסיק, ולו ליום אחד, את האיש הנקלה הזה שמפיץ דיבורים אנטישמיים. תבינו: אני אמור לרכוש השכלה, במקום שמעסיק מי שמפיץ דברים חשוכים ונבערים שכאלו, נגד אוכלוסיות שלמות?".

חברו, מ. ישי, מוסיף בזעם: "האוניברסיטה מביישת את עצמה, ואותנו כמובן, בכל רגע שגולדבלום ממשיך להרצות בה לתלמידים, תמורת תשלום כספי כמקובל ל'לשעברים'".

סטודנטים חרדים. אילוסטרציה (ללא קרדיט)

"אם המצב המקומם הזה יימשך, אני וחבריי אחראים אישית להביא את הענין למודעות של כלל אנשי הציבור, שאף ינקטו בסנקציות נגד האוניברסיטה. פשוט בושה!", הוא מסיים בתסכול.

האוניברסיטה העברית הגיבה, כבר אתמול, לדברי הפרופסור: "אנו מוקיעים את דבריו המבישים והגזעניים של עמירם גולדבלום, שאינם משקפים את עמדת הנהלת האוניברסיטה העברית ולא את עמדת קהילת האוניברסיטה העברית, אשר פועלות יומם ולילה למען חברה רב גונית".

יצוין, כי גולדבלום עצמו לא נענה לפניית 'כיכר השבת' בבקשה לתגובה, והעדיף למחוק בינתיים חלק מהפוסטים המדוברים. במידה ותגיע תגובה עניינית, היא כמובן תתפרסם.

המכתב של 'בצלמו' (סריקה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר