דאגה לחלשים וקנסות למפרי הוראות

סיקור מיוחד: כך מתמודדים יהודי העולם עם נגיף ה'קורונה'

בקייב ציידו את הזקנים באוכל, כדי שלא יצאו מהבית • לפחות שני רבנים נדבקו בפריז • אומן - ריקה לגמרי רגע ליום הולדת הצדיק, ובבנגקוק השליחים יערכו לראשונה סעודת שבת ללא אורחים (עולם)

חיה כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

אוקראינה

קייב

"בקייב מדווח על 7 חולים, אבל כולם מבינים שזה לא משקף את המצב וכנראה הוא חמור בהרבה" אומר לכיכר השבת הרב יוסף יצחק אסמן.

"סגרו את כל החנויות, הבנקים, המשרדים הממשלתיים ובמסעדות יש רק אופציה של טייק אוויי. היום נסגרה גם הרכבת התחתית שבכל יום נוסעים בה מיליוני אנשים ובית הכנסת המרכזי בקייב בראשות הרב הראשי לאוקראינה, הרב משה ראובן אסמן, הודיע היום על סגירתו".

"הרב מבקש ומתחנן לא לצאת מהבית. כולם בבידוד. בתי הכנסת ומוסדות החינוך סגורים, ואנחנו דואגים לכך שאף אחד לא ייצא מהבית ללא צורך חיוני. אסרנו על זקנים לצאת, הפעלנו עבורם שירות חירום טלפוני ודאגנו עבורם לאוכל לשלושת השבועות הקרובים, שלא יצטרכו לצאת מהבית".

ציונו של רבי נחמן ריק מאנשים, רגע לפני ציון תאריך הולדתו של הצדיק (צילום: נתן צמח)

אומן

הקהילה באומן כוללת 50 משפחות שמתגוררות במקום ונמצאות תחת הנהגתו של הרב יעקב גאן שבשל נגיף הקורונה, נותר באומן.

כיוון שבתי החולים באזור אינם ערוכים עם ציוד שמתאים למלחמה בנגיף, המקומיים מסתגרים בבתיהם מרצון וכך גם חברי הקהילה במקום והעסקים כולם ומוסדות הקהילה סגורים לחלוטין.

ציונו של רבי נחמן ריק, כאשר בראש חודש ניסן יצויין יום הולדתו של הצדיק. "בכל שנה מגיעים אלפי אנשים לאומן" אומר לכיכר השבת אחד מחברי הקהילה, "אבל הפעם אין טיסות לאוקראינה ולמרבה הצער, הכל בוטל".

(צילום: חיים חזין)

הרב גאן דאג להכשיר מראש מפעלי מזון כמו בשר, שמן ומצות, כדי שליהודים במקום יהיה אוכל כשר לחג הפסח, אך בני הקהילה חוששים למקרי חולי שלא יוכלו לטפל בהם כראוי וארגנו התכנסות בבית הרב גאן בניסיון להיערך לבאות.

פריז, צרפת

כמו רוב בירות אירופה, גם בפריז החמירו נהלים, סגרו את בתי הספר ואסרו על התקהלות ויציאה מהבית שלא לצרכים חיוניים. גם ההליכה ברחוב מותרת רק עם שמירה על מרחק זה מזה ו-100 אלף שוטרים מפטרלים ברחובות וקונסים ב-38 אירו ויותר אזרחים שמפרים את ההוראות.

"כמה רבנים בקהילות היהודיות בפריז נדבקו בנגיף הקורונה, מוסדות החינוך, בתי הכנסת והמקוואות נסגרו לגמרי" מספר לכיכר השבת אברהם וויינברג, חבר בקהילת 'עדת ישראל' שברובע ה-11.

בנגקוק, תאילנד

נכון לעכשיו, משרד הבריאות התאי לא הורה על סגר, אך נאסרו התכנסויות ונסגרו אתרי בילוי והמסעדות מאפשרות טייק אוויי בלבד.

שליחי חב"ד במקום אומרים כי בית הספר, בית הכנסת והמקווה סגורים והם משתדלים כמה שפחות לצאת מהבית, אך בשבת תתאפשר תפילה במניין בשניים מתוך בתי הכנסת של הקהילה עם מרחק בטוח בין המתפללים.

עם זאת, לא ייערכו שבתות משותפות והשליחים יאכלו בבתיהם. "לכולם זה נשמע טבעי, אך עבורנו זו מציאות הזויה ביותר" אומרת אחת השליחות.

שליח חב"ד בבנגקוק, הרב נחמיה וילהלם, פרסם היום הודעה לפיה ניתן לקבל סטים לעריכת סדרי פסח משפחתיים, כיוון שבשל המצב העכשווי, לא יערכו סדרי פסח ציבוריים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר