צעד תקדימי

מידע על חולי קורונה יועבר לרשויות המקומיות כדי שיעקבו אחרי קיום ההנחיות

200 ראשי רשויות דרשו שהמידע אודות המבודדים והחולים בשטחם יועבר אליהם בהקדם, כדי שיוכלו לוודא כי אלו מקיימים את הבידוד כנדרש ולבצע אכיפה; דרישתם נענתה (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

שר הבריאות יעקב ליצמן ושר הפנים אריה דרעי סכמו בשיחה שקיימו היום (שני), כי משרד הבריאות יתחיל באופן מיידי להעביר למשרד הפניםאת פרטי חולי הקורונה ופרטי אלו החייבים בבידוד, כדי שהם יימסרו לכל הרשויות המקומיות.

המטרה: לעקוב אחר יישום ההנחיות והאזהרות שניתנו לציבור, על ידי החולים והמבודדים, ברקע העובדה כי בלא מעט מקרים התברר כי ההנחיות מופרות, וכך הציבור מסתכן.

החלטה זו באה לאחר שבימים האחרונים התנהל ויכוח בין משרד הבריאות לבין בכירי הרשויות המקומיות, כאשר האחרונים דרשו לקבל לידיהם את הנתונים - שנמצאו עד כה בתוך מאגר מידע רגיש וסגור.

מפרי 'צו בריאות העם'. אילוסטרציה (צילום: דוברות המשטרה)

200 ראשי רשויות מקומיות פנו במכתב לראש הממשלה נתניהו, בו ביקשו שהמידע אודות המבודדים והחולים בשטחם יועבר אליהם בהקדם, והתלוננו כי כל עוד הפרטים הללו לא עוברים לרשותם, לא ניתן לוודא כי הם מקיימים את הבידוד כנדרש ולבצע אכיפה בהתאם.

"משרדי הממשלה חייבים להבין: הרשויות המקומיות הם מכפיל כוח במלחמה בהתפשטות הקורונה. לא נעמוד מנגד כשתושבים שמפירים את ההוראות פוגעים בבריאות של התושבים שלנו, אנחנו דורשים את המידע, בהתאם לחסיון כדי שנוכל לפעול בזמן המתאים", הסביר חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי.

בהודעת משרד הבריאות, בעקבות כך, כאמור נמסר: "בשיחה שנערכה בין שר הבריאות יעקב ליצמן לשר הפנים אריה דרעי, סוכם כי החל מהיום יעביר משרד הבריאות את פרטי חולי הקורונה וכן את פרטי המבודדים, למשרד הפנים, ומשם יועברו הנתונים לכלל הרשויות תוך חיסיון מידע ושמירה על צנעת הפרט, זאת במטרה לעקוב אחר יישום ההנחיות והאזהרות שניתנו לציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר