במאות אלפי דולרים

המטוסים הפרטיים שנשכרים להביא ארצה נפטרי קורונה

משפחות המתגוררות בחו"ל שאיבדו את יקיריהם במגיפת הקורונה, שוכרים מטוסים פרטיים בסכומים עצומים של מאות אלפי דולרים, כדי להביא את קרוביהם לקבר בארץ ישראל (ארץ)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
טיסה רפואית. אילוסטרציה, למצולמים אין קשר (צילום: מתוך אתר 'מדאסיס הטסות רפואיות')

תעשיית הטסת גופות נפטרי הקורונה לארץ: 151 גופות של נפטרים מנגיף הקורונה בחו"ל הובאו לארץ בימים שבין פורים לפסח, כך לפי נתונים שנמסרו ע"י משרד הדתות לעיתון 'כלכליסט'. מאז, אגב, הגיעו לכאורה עוד עשרות גופות. בעקבות המחסור בטיסות סדירות, משפחות משלמות מאות אלפי דולרים כדי להביא את יקיריהם לקבורה בארץ ישראל.

בימים כתיקונם, מידי יום יוצאות טיסות של חברות אל על ויונייטד שבהם מובאים ארצה ארונות עם נפטרים. בשבועות האחרונים, עם פרוץ נגיף הקורונה וביטול כמעט כל הטיסות הסדירות לישראל, נאלצות משפחות שרוצות לקבור את קרוביהם בישראל לשכור מטוסים פרטיים בעלויות מטורפות המגיעות לפעמים למאות אלפי דולרים.

לפי נתונים רשמיים שנמסרו לכלכליסט ממשרד הדתות, בין פורים לפסח הגיעו לישראל 151 גופות של יהודים שנפטרו בחו"ל, חלקם לאו דווקא מקורונה, אך לפי נוהלי משרד הבריאות היחס לכל הגופות מחו"ל הוא כאל נפטרי קורונה.

בלוג התיירות One Mile העריך בעבר כי עלות טיסה פרטית כזאת יכולה לעלות בין 150,000 ל- 200,000 דולר - כל זה רק במטוס מנהלים קטן שיכול להכיל רק גופה אחת. מטוסים גדולים יותר אמנם יקרים בהרבה, אך ניתן להכניס בתוכן כמה גופות.

לאחרונה, 3 או 4 משפחות שכרו יחד מטוס פרטי בכדי להטיס את גופות יקירהם ארצה בעלות מוערכת של 600,00 דולר. בעיתון 'הארץ' דווח כי טיסה אחת שהגיעה במיוחד, הביאה בתוכה 16 גופות של נפטרים.

אפשרות זולה יותר להבאת הגופות ארצה הינה דרך טיסת אל על שיוצאת פעם בשבוע לישראל העלות אמנם נמוכה בהרבה, אך המשפחות צריכות לקבור בינתיים את הנפטרים, ולהוציאם סמוך ליום הטיסה.

כמו כן, כדי להוציא את הנפטר מהאדמה לאחר שנקבר זמנית, צריך לקבל אישור מהמחוז בו התרחש המוות, ושהנפטר יאוחסן תיבה מיוחדת וכן אישור מהקונסוליה הישראלית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר