הפרופ' - ישראלי

עבר בהצלחה השלב הראשון לחיסון 'קורונה'

חברת התרופות האמריקאית 'מודרנה', הודיעה כי הסתיים בהצלחה השלב הראשון של הניסוי ובאמצעות טכנולוגיה חדשנית, הם הצליחו לייצר נוגדנים דומים לחולי הקורונה (ארץ)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

חברת התרופות האמריקאית 'מודרנה', פרסמה היום (שני), כי הסתיים בהצלחה השלב הראשון של הניסוי בו נבדקת בטיחותו. החוקרים גילו כי אצל כמה מהמתנדבים נוצרו נוגדנים ברמות גבוהות יותר מאצל מחלימי הקורונה.

המנהל הרפואי של 'מודרנה', הוא ישראלי בשם פרופ' טל זקס, שבראיון שהעניק הערב ל'חדשות 12', הוא סיפר בהתרגשות כי החיסון עובד.

לדברי פרופ' זקס במהדורה המרכזית, "החיסון שיצרו מסוגל לעורר את מערכת החיסון ולייצר נוגדנים כמו של אנשים שחלו, אני לא מופתע מהתוצאות הטובות מפני שמדובר בחיסון התשיעי שפיתחה החברה ולכן הביטחון שם גדול מאוד".

על פי התוצאות שהתקבלו במעבדת החברה, הטכנולוגיה החדשנית שלהם הצליחה לפתח נוגדנים בדיוק כמו אלו שהיו בדמם של חולי הקורונה, החברה אומרת כי מדובר בשלב הראשוני ויש עוד מכשולים, אך מדובר בפריצת דרך משמעותית.

זקס, אמר עוד ל'חדשות 12', "זה עובד ברמה הזו שאנחנו מצליחים לעורר את המערכת החיסון, במינון הכי נמוך שבדקנו, ברמה הבינונית אנחנו מצליחים לעורר את מערכת החיסון ולעורר נוגדנים ברמה הרבה יותר גבוהה".

ומתי יגיע השלב הבא? לדברי זקס, "נדע ברגע שנראה תוצאות ממחקר שנקרא פאזה שלישית, את המחקר הזה אנחנו צופים להתחיל בחודש יוני וחודשים לאחר מכן נביא נתונים רשמיים שמוכיחים שהחיסון שלנו מונע את המחלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר