משבר הקורונה

ראש הצוות שייעץ למל"ל: ליצמן לא שוחח איתנו

יו"ר צוות המומחים שייעץ למל"ל בעניין הקורונה, פרופסור אלי וקסמן, טוען כי שר הבריאות לשעבר כלל לא נפגש איתם: "ניכר שינוי בהתנהלות המשרד מאז מינויו של אדלשטיין" (אקטואלי)

(צילום: Flash90)

יו"ר צוות המומחים שייעץ למל"ל בעניין הקורונה, פרופסור אלי וקסמן, סיפר היום (חמישי) בראיון לכאן רשת ב' כי שר הבריאות לשעבר, יעקב ליצמן, כלל לא פגש אותם ולא שוחח איתם לכל אורך תקופת משבר הקורונה.

וקסמן שיבח את שר הבריאות הנכנס, יולי אדלשטיין, ואמר כי מאז שנכנס לתפקידו - ניכר שינוי בהתנהלות משרד הבריאות. למשל, בהחלטה לבדוק כל מי שבא במגע עם חולה מאומת.

בראיון לירון דקל וחיים לוינסון אמר כי "המגפה חוזרת להתפשט ומספר החולים החדשים גדל. זו אינה הפתעה, אך יש להבטיח את הכלים הנדרשים כדי שלא נצטרך להטיל שוב סגר על המדינה. כדי למנוע זאת נדרשת יכולת קטיעה מהירה של שרשראות הדבקה".

ליצמן בהצהרת קורונה, בימיו כשר הבריאות (צילום: לע"מ. תמונה: פלאש90)

"היום, הזמן שעובר מבדיקה ואימות של חשוד כחולה ועד לבירור המגעים שלו הוא ארוך – יותר משלושה ימים. נחוץ לעשות זאת תוך 48 שעות. מדברים על זה כבר זמן רב ויש סימני שאלה אם נצליח בכך. שורש הבעיה בניהול התהליך הוא במשרד הבריאות".

לדבריו, "שורש הבעיה הוא לא בביצוע העבודה בשטח, אלא בניהול התהליך כולו, שמתבצע היום על ידי שירות בריאות הציבור. המבנה האירגוני של בריאות הציבור אינו מאפשר עבודה מהירה. אנחנו ממליצים שיוקם במשרד הבריאות גוף ייעודי".

וקסמן אמר כי הטלת סגר נוסף תהווה כישלון. "נוכל להימנע מכך אם נפעיל שני כלים - אכיפה ורגולציה של התנהלות נכונה במרחב הציבורי, לפי הנחיות התו הסגול, והכלי השני - יכולת קטיעה מהירה של שרשראות הדבקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר