המאבק על אילת

יעקב אשר: לא הלכתי בכוחניות, זו לא דרכי

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ יעקב אשר, התייחס להחלטת אדלשטיין למנוע את אישור החוק שיפתח את המלונות בים המלח ואילת: "לא כפינו, חבל שמנסים להתסיס את תושבי אילת" (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)

יו"ר ועדת חוק חוקה של הכנסת, ח"כ יעקב אשר, התייחס הבוקר (שלישי), בפתח ישיבת הוועדה, להחלטת שר הבריאות, יואל יולי אדלשטיין, למנוע את אישור החוק שיפתח את המלונות בים המלח ואילת: "לא כפינו, חבל שמנסים להתסיס את תושבי אילת".

לדבריו: "אומר רק את מה שיודעים כולנו, הוועדה לא ניסתה להכתיב שום עיר אלא אמרה רק דבר אחד, שהחוק הוא עבור אילת וים המלח ונתנה לממשלה את האפשרות בחוק הסמכויות ("חוק הקורונה הגדול" ר.ג), אם היא תיווכח שיש מקומות נוספים שעומדים באותם תנאים להגיש לנו המלצה כזו. לא כפינו ולא הלכנו בכוחנות, זו לא דרכי ולא דרכה של הוועדה. חבל שמנסים להתסיס את תושבי אילת".

ח"כ אשר הודיע: "היום נתכנס להכין את הצעת החוק של ח"כ גינזבורג ואני מקווה שנעביר אותה עוד היום".

כזכור, אמש תקף יו"ר 'כחול לבן', השר בני גנץ, את החלטת שר הבריאות ואמר: "שפכו את התינוק עם המים בשל התנהלות רשלנית. לא נפקיר את העיר אילת ואת עתידה התיירותי והבריאותי. כחול לבן תדאג להביא לפתרון עבור תושבי אילת וים המלח בהקדם האפשרי".

ח"כ אשר טען: "מצער שמשרד הבריאות הולך שבי אחר יועצי תקשורת ומתנהג בכוחנות שלוקחת את אילת כבת ערובה במאבקי אגו שאינם רואים את טובת העיר וענף התיירות. כפי שראש העיר אילת אמר בוועדה, החוק ללא ההסתייגויות שהעברנו בוועדה לא יוכל לסייע לעיר. חבל שמשרד הבריאות מסרב להכיר בסמכות הכנסת לחוקק ומשך את החוק".

מנגד, שר הבריאות הסביר: "חברי כנסת פופוליסטים לקחו את אילת כבת ערובה לגחמות שמסכנות את שלום הציבור. כל אחד נהיה אפדימיולוג ומומחה בריאות מטעם עצמו. הגשתי את הצעת החוק, בשיתוף פעולה עם ראש עיריית אילת, כדי להציל את אילת.

"אמרתי מראש שלא אאפשר לנצל זאת כדי להביא להפקרות בריאותית. ברגע שהגיע לכנסת העמיסו על זה אזורים נוספים ופעולות מסוכנות אחרות. אמרתי: בואו נצביע על הצעת החוק הממשלתית. לצערי הפופוליזם ניצח. אחזיר את הצעת החוק בתנאים שלא יסכנו את תושבי אילת ואת תושבי יתר המדינה. הגל הפופוליסטי העכור הזה צריך לעבור מהעולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר