שיא של חודש וחצי

ביממה: למעלה מ-1,500 מאומתים חדשים

משרד הבריאות עדכן כי ביממה האחרונה אותרו בישראל 1,523 חולי קורונה חדשים • 267 במצב קשה, מתוכם 99 מחוברים למכונות הנשמה. 2,883 חולי קורונה נפטרו (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי) כי ביממה האחרונה אותרו בישראל 1,523 חולי קורונה חדשים, מדובר בשיא שלילי של החודש וחצי האחרון. 1.4% מכלל הבדיקות יצאו חיוביות. במהלך היממה האחרונה בוצעו 70,386 בדיקות.

539 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים, 267 מאושפזים במצב קשה, מתוכם 99 מחוברים למכונות הנשמה. 93 חולים מאושפזים במצב בינוני.

עד כה,2,883 חולי קורונה נפטרו מאז פרוץ המגיפה. 162 חולי קורונה נשלחו לבידוד במלוניות קורונה, 11,050 נמצאים בבידוד ביתי.

כזכור, בראיון שישודר הערב בתוכנית 'סוגרים שבוע', התייחס פרופסור איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות היוצא, לירידה בתחלואה במגזר החרדי ואמר: "אנחנו רואים כעת גם במגזר החילוני שבשלב זה לשמחתנו אין מקור תחלואה גדול בקרב בתי הספר, וכמובן שגם במגזר החרדי זה ככה, ויש לכך כמה מרכיבים, בין היתר העובדה שבמגזר החרדי ישנם יותר ויותר ישיבות ותלמודי תורה שנצמדים להנחיות ומקפידים על מסכות ולמידה בקבוצות קטנות, והדבר הנוסף היא העובדה שרבים במגזר נדבקו, מה שגורם לסוג של חסינות עדר ומונע את התפשטות הנגיף הלאה".

אתם מעריכים ש-40%-50% מהמגזר החרדי נדבקו כבר בנגיף?

"לא בכל המקומות, אבל ישנם מקומות שאכן אנחנו מדברים על כ.40%, זה כמובן משתנה לפי ערים ושכונות, אבל ברור שיש מקומות שהם מוגנים יותר כרגע, גם בשל העובדה שרבים כבר נדבקו וגם בגלל השילוב של נדבקים רבים והמשך השמירה על הכללים, וכמובן גם בגלל הירידה במספר הבדיקות בחלק מהמקומות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר