המאבק בקורונה

אחרי זיגזג: רק מיום ראשון - עד 400 אנשים באולמות

משרד הבריאות הפיץ לציבור את מדיניות הבידוד המחמירה לנוחתים בישראל שתיכנס לתוקף מחר, ואת הגבלת ההתקהלות שתוחל על האזרחים. ההגבלות באולמות נדחו בעוד שלושה ימים (בריאות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
תו ירוק, בסיבוב הקודם (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

המלחמה בזן הדלתא: באחד מהמאמצים האחרונים לבלום את התגברות התחלואה והמטת סגר רביעי על אזרחי ישראל, בחצות שבין שלישי לרביעי יכנסו התקנות החדשות של משרד הבריאות, שדורשות עדיין את אישור הממשלה והכנסת והופצו כבר הערב (ראשון) לציבור הרחב. אלו הגבלות המאפשרות חיים כמעט רגילים עבור מי שמחוסן, להוציא הגבלות התקהלות מזעריות. ההגבלות תחולנה על פי מתווי "תו ירוק" ו"תו סגול".

מקומות שבהם יופעל "תו סגול", בתפוסה בהיקף של אדם אחד ל-7 מטרים, כפי שהיה בימי ההגבלות המחמירות של ממשלת נתניהו-גנץ וטרום ימי החיסונים הם: קניונים, מרכזי מסחר, חנויות מעל 100 מטרים מ"ר ומתחמים שבהם מתקיימת קבלת קהל.

מקומות שבהם יופעל "תו ירוק" יהיו: אירועי תרבות, כנסים ותערוכות, בתי מלון, חדרי כושר, בתי כנסת אם נמצאים בהם מעל ל-50 איש, אולמות וגני אירועים, מסעדות, בתי קפה, מוזיאונים, ספריות ופארקי שעשועים.

תעודת ה"תו הירוק" נדרשת לכולם: מחוסנים, מחלימים או נבדקים עם תוצאה שלילית. בני 0 עד 3 יהיו פטורים מהצגתו, בני 3 עד 12, שלא יכולים להתחסן, יבדקו במימון המדינה, ובני 12 ומעלה, המסרבים להתחסן, ישלמו על בדיקותיהם.

הנחיות התו הירוק והתו הסגול (צילום: משרד הבריאות)

בנוסף, תיכנסנה לתוקפן מגבלות ההתקהלות הראשונות בגל הרביעי: באירועים פרטיים מותר לשהות עד 100 בשטח פתוח ועד 50 בשטח סגור. באולמות ובגני אירועים מותר לשהות עד 500 אנשים בשטח פתוח, ועד 400 אנשים בשטח סגור. באירועים המוניים, ללא מקומות ישיבה, יוכלו לשהות עד 5,000 בשטח פתוח ועד 1,000 איש בשטח סגור.

שעה קלה לאחר שפרסם משרד הבריאות על הגבלות גם באולמות אירועים, הוא חזר בו והודיע כי ההגבלות באולמות ובגני האירועים תיכנסנה לתוקף רק בעוד שבוע, ביום ראשון, ולא ברביעי כפי שתוכנן מלכתחילה. על אף זאת, ממליצים במשרד הבריאות להימנע מהתקהלויות גם במקום בו אין הנחיה כזו.

חובת עטיית המסכות חלה, כמובן, בכל מקום סגור ובמקום פתוח עם יותר מ-100 אנשים.

במקביל, פרסם משרד הבריאות את רשימת סיווג המדינות החדשה שתיכנס לתוקף מחצות, עם העדכון החדש לפיו כל מדינה חייבת בבידוד מלא, להוציא מדינות בסיכון נמוך מהן חייבים בידוד של יממה בלבד, אבל מספר מדינות זה מצומצם במיוחד. בעצם, החל מהלילה, נחיתה מרוב מוחלט של מדינות העולם דורשת בידוד של שבעה ימים, עם שתי תוצאות שליליות.

הגבלות הטיסות (צילום: משרד הבריאות)

המדינות בסיכון נמוך הן אוסטריה, אוסטרליה, הונג קונג, הונגריה, טיוואן, מולדובה, ניו זילנד, סין, סינגפור וצ'כיה. המדינות בסיכון המירבי, אליהן אסור לטוס להוציא אישור ועדת חריגים, הן בולגריה, ברזיל, גיאורגיה, מקסיקו, ספרד וטורקיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר