מומחים מ'העברית'

'עלייה בתחלואה הקשה בקרב לא מחוסנים'

צוות חוקרים של האוניברסיטה העברית טוען כי התחלואה הקשה באוכלוסייה בסיכון המחוסנת בבלימה, אך ניכר המשך עלייה בתחלואה הקשה באוכלוסייה הלא מחוסנת (קורונה)

(צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)

צוות חוקרים של האוניברסיטה העברית בירושלים טוענים בניתוח נתונים חדש שהועבר לגורמים ממשלתיים כי התחלואה הקשה באוכלוסייה בסיכון המחוסנת בבלימה, אך ניכר המשך עלייה בתחלואה הקשה באוכלוסייה הלא מחוסנת.

על פי החוקרים, ההבדל בין האוכלוסייה המחוסנת והלא מחוסנת מתבטא בימים אלו בעליה בסיכויי התמותה של חולים קשה לרמה של הגלים הקודמים, ויביא לכ-150-250 מתים בשבוע בסוף אוגוסט, ולכ-500-1000 מתים בסוף ספטמבר.

לדבריהם, המשך מגמה בירידת באשפוז קשים חדשים, יוביל לשיא אשפוז הנמוך מ-2000 חולים בו זמנית, ובהנחות סבירות אף מתחת ל-1200.

על פי הניתוח שלהם, עקב המשך התפשטות התחלואה, צפויה להתחזק מגמת ההפרדה בין האוכלוסייה המחוסנת ללא מחוסנת מבחינת התפתחות התחלואה הקשה.

לאור זאת הם ממליצים להמשיך ולהאיץ את מבצע ההתחסנות, במיוחד של האוכלוסייה הלא מחוסנת כלל. כמו כן, לאור רמת התחסנות האוכלוסייה, יש להמשיך ולנקוט צעדים מידיים להגבלת הדבקה: הגבלת התקהלויות ואכיפת התו הירוק והסגול, המלצה לעבודה מהבית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר