"חשוב ללימודים בטוחים"

שרת החינוך לתלמידים: "נצלו את הזמן - וצאו להתחסן"

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, שצוירה כמכחישת קורונה עם התנגדותה לחיסונים בבתי הספר, קראה לתלמידים לנצל את השבועיים שנותרו ולהתחסן • רה"מ סירב להתחייב ששנת הלימודים תיפתח כסדרה (ארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
שאשא ביטון בביקורה היום (צילום: תקשורת שרת החינוך)

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ביקרה היום (שלישי) במפקדת אלון ברמלה, האחראית על החקירות האפידמיולוגיות מטעם פיקוד העורף, ושחררה סרטון שגרם לרבים בציבור להרים גבה לגביו, בו קראה לתלמידי ישראל, עליהם היא אמונה, לצאת ולהתחסן.

"אנחנו עושים הכל הכל כדי לתת לתלמידים יציבות, סביבת לימודית בטוחה ורצף לימודי. אני רואה בפתיחת שנת הלימודים כמשימה הלאומית החיונית לתלמידי ישראל. לצערי יש עלייה במקרים של נוער בסיכון, עלייה חדה בחרדה ודיכאון ילדים, וגם פער לימודי שעלינו לצמצם. חשוב שנפתח את שנת הלימודים בצורה נכונה ובטוחה עם מינימום פגיעה. כפי שקראתי בעבר, אני חוזרת וקוראת לכולכם לנצל את הזמן שנותר לפתיחת שנת הלימודים ללכת ולהתחסן".

שאשא ביטון בביקורה היום (צילום: תקשורת שרת החינוך)

שרת החינוך הייתה במוקד הדיונים בישיבות קבינט הקורונה האחרונות, אחרי שסירבה בכל תוקף לחסן ילדים בני 12 ומעלה בתוך בתי הספר נגד הנגיף. לתפיסתה מדובר ב"פגיעה במקום הבטוח" של התלמיד, אמירה שיצרה סערה וכעס גם בקרב השרים. השיא הגיע בימים האחרונים, כאשר ראש הממשלה נפתלי בנט זעם על התנהלותה ודרש שתצטרף לקריאות העידוד להתחסן.

שאשא ביטון, חברת תקווה חדשה, נוקטת בעמדה שונה מחברי מפלגתה, בראשם שר המשפטים גדעון סער. על אף זאת, סער כבר הכריז ש"חופש הדעות במפלגתו זו זכות", ומאפשר לה להתנהל כרצונה בתחום משרדה.

בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט סירב להתחייב ששנת הלימודים אכן תיפתח כסדרה, בעוד כשבועיים. בריאיון ל'חדשות 13' שב בנט על מסריו ואמר: "לסגור מדינה ולהשאיר אנשים בבית לנצח זו לא תוכנית פעולה. זה הורג את הכלכלה, את עתידנו וגם חיי אדם. המהלך שלנו לא קל, אבל אנחנו רוצים לשמור את הכלכלה". כשנשאל באשר לחינוך והאם יוכל להכריז ששנת הלימודים אכן תיפתח, התחמק בנט: "את ההחלטות עצמן אנחנו נקבל בערך בשבוע הקרוב, לפי מצב המגיפה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר