השמים נסגרים

ועדת החוקה אישרה צירופן של דנמרק ובריטניה ל'אדומות'

ועדת החוקה אישרה את צירוף דנמרק ובריטניה לרשימת המדינות האדומות החל מהלילה בחצות ואת הארכת איסור היציאה למדינות האדומות. עוד אישרה את ההקלות במתווה בידוד במלוניות (בארץ)

שוב נראה את נתב"ג שומם? (צילום: פלאש 90)

ועדת החוקה אישרה היום (חמישי), את צירופן של דנמרק ובריטניה לרשימת המדינות האדומות החל מהלילה בחצות ואת הארכת איסור היציאה למדינות האדומות עד ל29.12.21; עוד אישרה את ההקלות במתווה בידוד במלוניות ואת הארכת הפיקוח הטכנולוגי למבודדים באמצעות הסכמון

היו"ר ח"כ קריב מסר עם האישור, "ידנו לא קלה על ההדק וליבנו לא קל לחזור למשטר של הגבלות יציאה ובידודים במלוניות".

קריב התייחס לנושא המדינות האדומות ואמר, "אתקשה לאשר מהיום למחר הוספת מדינות לרשימה האדומה. או שמספר ימים לפני הבאת התקנות, תהיה אמירה ברורה של המדינה כך שהאזרחים השוהים שם יוכלו להיערך, או שהמלצתי לוועדה תהיה לדחות ב-4-3 ימים את התוקף כדי לאפשר היערכות".

ח"כ רוטמן והיו"ר ח"כ קריב קראו לבחון פיצוי או ביטוח מי שהזמין טיסה למדינות שהפכו אדומות; היו"ר ח"כ קריב: "אם חזרנו לעידן של מדינות אדומות המשתנות תדיר, עלינו לתת את הדעת על אנשים שלא יכולים להקדים טיסה"

אילנה גנס, ראש מטה שירותי בריאות הציבור אמרה בדיון כי 2 טיסות הגיעו בשבוע האחרון עם 10 מאומתים לאומיקרון.

עוד אישרה הוועדה כי חובת הבידוד במלוניות תחול רק על מי שאינו מחלים או מחוסן בעלי תעודות תקפות; חוזר שאינו מחלים או מחוסן ישהה בבידוד במלונית עד קבלת תשובה שלילית לאומיקרון בבדיקה שבוצעה עם כניסתו לישראל. אם יצא חיובי לאומיקרון- ישהה במלונית עד קבלת אישור לסיום הבידוד; התיקון מבטל את התנאי שחייב את כל החוזרים לשהות בבידוד במלונית עד קבלת תוצאות שליליות של כלל נוסעי הטיסה; חייב בבידוד ממדינה אדומה שלא הסכים לפיקוח טכנולוגי- יקיים את הבידוד במלונית

בנוסף, אישרה הוועדה כי הבידוד בפיקוח טכנולוגי של ההסכמון יוארך עד ל-12.1.21

בדיון התחייחס ד"ר גדי פרישמן, המדען הראשי במשרד לביטחון פנים בקושי לאכוף את הבידוד בחברה החרדית ואמר כי מתוך 22 אלף חבי בידוד באוכלוסייה החרדית יש בידיהם 1426 טלפונים נייחים בלבד ורק 86 החזירו מענה, זאת גם בשל הטלפונים הכשרים בהם אין אפשרות שליחת הודעות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר