כמעט שנתיים במגיפה

הבדיקות, החקירות והחולים קשה; נתוני הקורונה נחשפים

41 מיליון בדיקות PCR נערכו עד כה בישראל ו-23,591 חולים ומבודדים שהו במלוניות הקורונה. מרבית החולים הקשים בבתי החולים חולים בזן הדלתא של הקורונה • כל הנתונים והפרטים (קורונה)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
דוגם קורונה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הנתונים נחשפים: מפקדת אלון אשר פועלת תחת פיקוד העורף אחראית על מערך החקירות האפדימיולוגיות ופועלת לסיוע לבתי החולים, תמיכה במוסדות חיוניים ולעריכת פעולות הסברה, נתונים שהגיעו לידי ''כיכר השבת'' חושפים את נתוני המפקדה, הנתונים המלאים לפניכם.

על רקע התפשטות זן האומיקרון של נגיף הקורונה ובעיצומו של הגל החמישי פועלים במפקדה על מנת לקטוע את שרשראות ההדבקה באמצעות חקירות אפדימיולוגיות מאומצות, מיקוד המאמצים הנוכחי הוא במבוגרים מעל לגיל 60 ובאוכלוסיות בסיכון.

מאז תחילת התפשטות הנגיף ביצעה מפקדת אלון מעל ל-700 אלף חקירות. כיום עומדים כ-600 חוקרים ב''קו הראשון'' על מנת לבצע את החקירות ועד 3,000 מאומתים נחקרים על ידם מדי יום, מעבר לכך ובהגיע למכסה זו מועברים המאומתים לחקירת הבוט האנושי בוואטסאפ, בימים אלו ובעקבות התחלואה הגבוהה מרבית המאומתים שאינם חלק מאוכלוסיות הסיכון מועברים ישירות אליו.

אמש (ראשון) אומתו כ-32 אלף נבדקים כשכחמישים אחוזים מתוכם הם בעלי תו ירוק - מחוסנים או מחלימים, מספר החולים קשה עדיין עומד על אחוז נמוך של 0.2 אחוז וישנם 200 חולים קשה, יש לציין כי מרבית החולים קשה הינם חולי קורונה מזן הדלתא ולא מזן האומיקרון.

לצה"ל גויסו 132 חובשים על מנת שיסייעו לקופות החולים, אתמול גויסו עוד 30 חובשים הפועלים במסגרת מבצע ''מגן אבות'' הפועל תוך מתן דגש על חיסונים למבוגרים.

ישראל נמצאת במקום ה-16 בעולם ביחס של כמות הבדיקות לכמות האזרחים, גבוה יותר מארה''ב. עד כה נערכו כ-41 מיליון בדיקות קורונה מסוג PCR וממוצע הזמן לתוצאה עומד על 48 שעות, עד 200,000 בדיקות נערכות ביום תוך הבטחה לתוצאה בתוך 36 שעות, ב-170,000 אלף בדיקות מבטיחים תוצאה בתוך 24 שעות.

על פי הנחיות הממשלה, אזרחים מתחת לגיל 60 שאינם באוכלוסיות סיכון אינם נדרשים לבדיקת PCR ועליהם לעשות בדיקת אנטיגן (בדיקת אנטיגן מפוקחת אם הם אינם מוגנים), תקופה זו מוגדרת כתקופת הסתגלות ואזרחים אלו יכולים עדיין להידגם ב-PCR בעמדות השונות.

במסגרת תוכנית ''מגן חינוך'' פועלים 351 בתי ספר, אליהם מגיעים מדי שבוע דוגמי PCR ומבצעים בדיקות על תלמידים שהוריהם מאשרים זאת, הממוצע היומי עומד על כ-16 אלף בדיקות מדי יום.

מאז פתיחתם, שהו 23,591 אלף חולים ומבודדים במלוניות הקורונה כשבשיא פעלו 28 מלוניות. כיום שלושה מלונות ברחבי הארץ מספקים את הסיוע למאומתים ומבודדים, במלונות ישנם 909 חדרים העומדים בתפוסה של כ-20 אחוז ורק 186 חדרים מאוכלסים, קיימת תוכנית סדורה לפתיחת מלונות נוספים בעת הצורך.

בנוסף, מפקדת אלון עורכת פעילות במיקוד על פי ערים, כך לדוגמה ביום חמישי הקרוב תערך פעילות שנקראת ''עמידה איתנה'' ותתמקד בעיר פתח תקווה שם תיערך הפעילות לעזרה לקשישים ולאוכלוסיות בסיכון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר