מחקר גילה

תסמיני 'פוסט קורונה' נמשכים גם אחרי כשנה וחצי

על פי מחקר שפורסם, רוב האנשים שדיווחו על תסמיני פוסט-קורונה, ממשיכים לדווח על אותם תסמינים גם שנה וחצי לאחר החלמתם מהמחלה. 5-10% מהחולים סובלים (קורונה)

(צילום: שאטרסטוק)

הקורונה גם במקרים של תחלואה קלה יחסית היא מחלה שהשפעותיה ארוכות הטווח עדיין לא ברורות כשחולים רבים מתקשים להתאושש לחלוטין מהנגיף. על פי מחקר שפורסם היום (שני,) רוב האנשים שדיווחו על תסמיני פוסט-קורונה, ממשיכים לדווח על אותם תסמינים גם שנה וחצי לאחר החלמתם מהמחלה. המחקר נעשה בקרב מדגם של מחלימים בקופת חולים 'מכבי'.

על פי הנתונים, יותר מ-50% מקרב מי שדיווחו על עייפות לאחר המחלה – היו עייפים גם לאחר שנה וחצי. מקרב המחלימים שדיווחו על שלושה תסמינים ויותר – כ-65% עדיין דיווחו על אותם תסמינים לאחר שנה וחצי.

ד"ר דן אויירו, רופא משפחה ראשי במחוז מרכז במכבי שירותי בריאות ומעורכי המחקר, אמר כי התוצאות הפתיעו את צוות החוקרים, מכיוון שההנחה הייתה שההחלמה מקורונה תהיה מהירה יותר. לפי הנתונים שהצטברו עד כה בארץ ובעולם, 5-10% מהמבוגרים שהחלימו מקורונה עלולים לפתח פוסט-קורונה.

לפי ההערכות, כחצי מהאוכלוסייה בישראל נדבקה עד כה בקורונה. לפי אומדן זה, מספר הלוקים בפוסט-קורונה עלול להגיע לכ-460 אלף בני אדם, חלקם מתקשים ממש להתאושש ממחלתם.

מחקר אחר שנערך בקופת חולים לאומית שירותי בריאות העלה כי מתוך כ-80 אלף מחלימי קורונה - כ-14% מהמחלימים סבלו מתסמין אחד לפחות 12 שבועות או יותר מההחלמה. התסמינים הנפוצים ביותר היו הפרעה בזיכרון או בריכוז, כאבי שרירים, היעדר חוש טעם וריח וכאבי ראש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר