"דרך ישרה"

כתובות כח' • סיכום הדף היומי עם שאלות לחזרה ושינון

'כיכר השבת' מגיש סיכום קצר וממצה של הדף היומי מסכת כתובות כח', רביעי, ו' אב תשפ"ב, בתוספת שאלות לחזרה ושינון הדף הנלמד, בעריכת הרב ישראל ויינגולד (הדף היומי)

הרב ישראל ויינגולד | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

דף כח

*מי נדחה. *עדות מקטנות לגדלות. הדרן!

א. מי נדחה מפני מי ובגרושים 1. המגרש את אשתו אסורה לגור בשכונתו, בישראל דווקא בנישאת ובכהן אפילו לא ניסת. 2. אשה נדחית מפני האיש כגון בחצר של שניהן או בשכירות כיון שטלטולי דגברא קשים מדאיתתא, אבל בחצר שלה הוא נדחה מפניה. 3. לוה הימנה בנכסי אביה נפרעת ע''י אחר, ואם באו לדינא לא מזדקקים, משמתינן, או אף מנגדינן במלקות, וזה בנשואים או במאורסים אם גייסי בהדדי.

ב. עדות בגדולתו על מה שראה בקטנותו, ומ''ט נאמן 1. מעיד על כתב ידו של אביו דשכיח גביה, רבו דאימתיה עליו וכן של אחיו, והטעם משום דקיום שטרות מדרבנן. 2. נישואי בתולה, דרובא נישאות בתולות והוי גילוי מילתא בעלמא. 3. פלוני כהן בכך שיצא מבית הספר לאכול בתרומה, ולא חיישינן שהוא עבד כיון שלמד תורה, או שחלק על הגורן ואין לחוש שהוא עבד כיון שצריך שיהא רבו עמו. 4. המקום הזה בית הפרס, דהוי דרבנן. 5. עד כאן תחום שבת, כמ''ד דהוי דרבנן, אבל אינו נאמן בעדות ממון אף שמצטרף עם אחר. 6. משפחה זו כשירה או פסולה. 7. עדות על כהן בכך שזוכר שהוליך אליו חלה ומתנות. 8. אכלנו בקצצה של מי שנשא אשה שאינה הוגנת. ואמרינן דגוי בעלמא אינו נאמן, ואם העיד אחרי שנתגייר פליגי אי אמרינן דדייק.

הדרן עלך פרק שני- האשה שנתארמלה

שאלות לחזרה ושינון

א. מי נדחה מפני מי ובגרושים (3)

ב. עדות בגדלותו על מה שבאה בקטנותו ומ"ט נאמן (8) הדרן!

לפרטים תגובות והערות: a7653733@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר