הפייטן רבי דוד ריאחי הלך לעולמו

רבי דוד ריאחי, מגדולי הפייטנים המזרחיים, הלך בליל השבת לעולמו כשהוא בן 85. בגיל 7 הופיע ריאחי הצעיר בפני מלך טוניס. במשך שנים הוזמן לסוכת הגר"ע יוסף (דיין האמת)

יוסף פאר | כיכר השבת |
רבי דוד ריאחי ז"ל (צילום מסך: מתוך ערוץ היוטיוב של שלום אריאלי)

רבי דוד ריאחי, מגדולי הפייטנים הספרדים, הלך לעולמו בליל שבת האחרונה, כשהוא בן 85 שנה, אב ל9 ילדים, 70 נכדים, ועשרה נינים. כן ירבו.

הפייטן הדגול, למד את חכמת הפיוט מהפייטן רבי אשר מזרחי, מחבר הלחנים המפורסמים "כי אשמרה שבת" ו"שמרו בני ישראל" המנוגנים ברוב ככל בתי הכנסת הספרדים.

בגיל 7 הופיע ר' ריאחי בפני מלך טוניס, ולאחר מכן במשך שנים היה תלמידו המובהק של רבי מצליח מזוז הי"ד, מנהיגה של יהדות טוניס.

לפני כ-52 שנה עלה ריאחי לארץ כאב צעיר, והתגורר בעיר הקודש ירושלים. לפני כ-45 שנה נקרא על ידי רבה של נתניה דוד שלוש, לכהן כחזנו הקבוע בבית הכנסת המרכזי בנתניה, ולכן עבר להתגורר בעיר.

מתלמידיו בתחום המוזיקה: החזן אליהו אוזן, החזן יחיאל נהרי, והחזן משה חבושה.

בשנת תשנ"ה קיבל הרב ריאחי מדלית הוקרה ממספר בתי ספר למוזיקה. בנוסף, מידי שנה היה מוזמן להילולה המסורתית בחצר 'כסא רחמים'. כמו כן היה מוזמן לזמר בחג הסוכות ולהנעים את החג בסוכתו של מרן רבי עובדיה יוסף.

לפני כשנתיים החל ריאחי לסבול ממחלות שונות, ולכן נאלץ לבטל את מסעותיו הרבים בעולם, קרובי משפחתו מציינים שהיה מצטיין במידת הענווה למרות גדולתו הפיוטית והפרסום הרב לו זכה. וכמו כן במשך שנים היה מהלומדים הקבועים בכולל של הרב לוין בנתניה.

יהי זכרו ברוך

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר