יומיים אחרי היארצייט

הר נוף באבל: האישה האצילית; הרבנית מינה שוינגר ז"ל

בגיל 95, נפטרה הלילה מרת חנה מינדל שווינגר ע"ה, אימו של הרב יוסף שווינגר, מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים. הלווייתה תצא הצהריים להר המנוחות (דיין האמת)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המשפחה)

מבית החולים שערי צדק בירושלים, הגיעה הבשורה המרה על לכתה של האישה החשובה מרת חנה מינדל שוינגר ע"ה, אמו של הרב יוסף שוינגר, מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, והיא בת 95 בפטירתה.

הרבנית שוינגר נולדה למשפחת מלץ - משפחה חסידית חשובה מאוד שמיוחסת ל'בני יששכר', בעיירה בוקובסק שבגליציה, ולמדה ב'בית יעקב' המקומי - חלומה היה להיות מורה כמו שרה שרה שנירר, אך בהיותה בת 15 פרצה השואה והיא הייתה זו שנאלצה לצאת ולפרנס את בני הבית בשנים הראשונות של תחילת המלחמה.

לאחר שאיבדה את כל משפחתה, שנטבחו באכזריות שאין לתאר לנגד עיניה – והיארצייט של בני משפחתה חל בדיוק לפני יומיים – בי"ד בחשוון. הצליחה להתגלגל לקראקוב ושם, יד ההשגחה סייעה לה להסתתר אצל רוקח שהחביא אותה יחד עם עוד שלוש בנות בעליית הגג של בית המרקחת.

לאחר שהסתיימה המלחמה, עלתה המנוחה במסירות נפש לארץ ישראל בספינת מעפילים רעועה תוך שהיא מוותרת על ההצעה המפתה שהציעו לה לעבור לארצות הברית וליהנות ממנעמי החיים.

כשהגיעה לישראל, התיישבה בתל-אביב, שם אחד מחשובי רבני העיר הציע לה את בעלה ר' נפתלי הערץ, חסיד באבוב – אוד מוצל מאש, שעלה מגרמניה ואיבד גם הוא את כל משפחתו בשואה האיומה.

המשפחה הצעירה התיישבה במרכז תל אביב – ברחוב הרב קוק, באזור חילוני מובהק והיו סמל, דוגמא ומופת למשפחה חרדית וזכו לקדש שם שמיים בנועם הליכותיהם והאהיבו את שמו יתברך על כל שכניהם ומכריהם.

לפני יותר מ-30 שנה, איבדה המנוחה את בעלה – ר' נפתלי ועלתה להתגורר בשכונת הר נוף בירושלים – בצמוד לבנה ר' יוסף, לאחר מעברה לירושלים היא הקימה בשכונת הר-נוף את בית הכנסת המרכזי 'חסדי נפתלי', יחד עם בנה ר' יוסף לעילוי נשמה בעלה המנוח.

בני משפחתה מתארים ל'כיכר השבת' את גדולתה: "לאחר פטירת כלתה, הרבנית מלכה שוינגר, היא זו שעמדה תדיר לימין נכדיה ודאגה להם במסירות שאין לתאר, יומה שהיה עמוס נהפך להיות אך ורק לטובת הנכדים שאיבדו את אימם הצדקנית".

"לא פספסה אף תפילה", ממשיכים בני המשפחה לתאר, "מאז שיצא לפנסיה, היתה פותחת את הבוקר בשעות המוקדמות והיה לה סדר יום מיוחד שכלל סדר של תהילים ותפילות יחד עם עזרה עצומה בסתר לכל נדכא וכל עזוב".

"כל מי שזכה להכיר את האישה המיוחדת הזו שעברה כל כך הרבה בחייה ראה אישה מיוחדת במינה, אצילת נפש בצורה שאין לתאר ומכובדת כמו נסיכה בבית המלוכה, גם לנכדיה שהלכו לפעמים ברישול היתה מעירה להם – 'וכי כך יאה לבן של מלך להסתובב', אמרה".

השאירה אחריה דור מפואר שכולם הולכים בדרך התורה והמצוות, בנה הגדול הגאון רבי דוד, חניך ישיבת בריסק, הוא מחשובי התלמידי חכמים בירושלים. בנה השני הרב יוסף, משמש כמנכ"ל המקומות הקדושים וידוע כתמכין אורייתא גדול.

לפני כשבועיים חלתה והתאשפזה בזמן הזה בבית החולים שערי צדק, אמש בשעות הלילה התאספו בני משפחתה סביב למיטתה עד ליציאת נשמתה לאחר חצות וזכו להגיד איתה את הוידוי במניין.

במשרד לשירותי דת הוציאו לפני זמן קצר הודעת אבל והשתתפות בצערו של בנה יוסף שווינגר.

הלווייתה תתקיים בשעה 13:00 בהר תמיר, ולאחר מכן תיטמן בהר במנוחות.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.

הרבנית שוינגר (באדיבות המשפחה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר