הלם בעולם החרדי

בגיל 53; הסופר חיים ולדר ז"ל הלך לעולמו

בשעות הצהריים התקבלה הבשורה על פטירת הסופר החרדי חיים ולדר ז"ל שנמצא ללא רוח חיים ליד קבר בנו, והוא בן 53 בלבד; חיבר ספרים רבים לילדים ומבוגרים ושימש כיועץ חינוכי; לפני מספר שבועות פורסם נגדו תחקיר על התנהגות לא הולמת (דיין האמת)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ג בטבת תשפ"ב | 27.12.21
חיים ולדר ז"ל (צילום: פנחס עימנואל)

הלם בעולם החרדי: בשעות הצהריים (שני) התקבלה הבשורה הקשה כי הסופר החרדי חיים ולדר נמצא ללא רוח חיים סמוך לקבר בנו ז"ל, והוא בן 53 בלבד בפטירתו.

חיים אליעזר ז"ל, נולד לפני 53 שנים בעיר חיפה, לאביו הרב שלמה ולדר שיבל"א ולאמו מרת פנינה פרל. בישיבה קטנה למד בישיבת "משכן יעקב" ובישיבה גדולה למד בישיבות "קול תורה" ו"כנסת חזקיהו".

לאחר נישואיו עבר להתגורר בבני ברק, שם החל את דרכו החינוכית כאשר לימד בתלמודי תורה בבני ברק, במקביל החל להוציא ספרים לילדים, תחת השם "ילדים מספרים על עצמם", בעקבותיהם הקים את רשת הקייטנות בשם זה.

לפני מספר שבועות הושעה המנוח ז"ל מהגשת תוכניתו השבועית ברדיו 'קול חי' בעקבות עדויות חמורות כי התנהג בצורה שאינה הולמת, שפורסמו בעיתון 'הארץ'. חיים ולדר ז"ל הכחיש בנחרצות את כל מה שיוחס לו, ואף הודיע כי "החליט לקחת פסק זמן מכל עיסוקיו הציבוריים בכדי להתפנות למאבק לטיהור שמו ולהקדיש את זמנו למשפחתו בעת הזו".

היום, כאמור, הוא נמצא ללא רוח חיים ליד קבר בנו בבית העלמין סגולה בנסיבות טראגיות והותיר את הציבור בהלם גדול.

ולדר, כתב במשך שנים רבות - החל משנת ה'תש"נ ב'יתד נאמן', ביטאון התנועה הליטאית 'דגל התורה'. תחילה פרסם את הטור "מול המראה" שעסק בסוגיות מהועלם החרדי ובהמשך, בשנת ה'תשע"ג, החל לפרסם את הטור "אות חיים" במוסף 'יתד השבוע', שעסק בענייני חינוך ואקטואליה.

בנוסף, הוא שידר תוכנית שבועית בשם "עצות מהחיים", תחילה ברדיו 'קול ברמה' ולאחר מכן ברדיו 'קול חי'.

בשנת ה'תשנ"ח ייסד בבני ברק את "המרכז לילד ולמשפחה", שהיה למרכז טיפולי ייחודי, לילד ולמשפחה החרדית, תחת האגף לשירותים חברתיים של עיריית בני ברק. על פעילותו למען ילדים ונוער הוא קיבל בשנת ה'תשס"ג את פרס ראש הממשלה "מגן הילד" מטעם המועצה לשלום הילד.

במהלך השנים, חיבר עשרות ספרים לילדים, לנוער ולמבוגרים, וספריו הפכו לרבי מכר בעולם היהודי כולו ותורגמו למגוון שפות.

בשנת ה'תשע"ט, איבד את בנו בכורו, ר' צביקי ולדר ז"ל, והוא בן 28 בלבד. פטירת בנו הגדול אליו היה קשור מאוד, לאחר ההתמודדות הממושכת עם המחלה הקשה, שברה את לבו.

הוא הותיר אחריו את רעייתו ברכה שתחי', בנים ובנות, חתנים ונכדים.

הלווייתו תצא בשעה 19:30 מביתו ברחוב שמעיה 3 בני ברק לבית החיים סגולה בפתח תקווה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר