ברוך דיין האמת

זקן רבני אירופה: הרב דוד משה ליברמן זצ"ל

הוא שרד את השואה ובמשך עשרות שנים כיהן פאר ברבנות באירופה. הגאון רבי דוד משה ליברמן זצ"ל הלך הערב לעולמו בגיל 96 • 'כיכר השבת' צועד במשעולי חייו הסוערים (חרדים)

הגרד"מ ליברמן זצ"ל (צילום: שאטרסטוק ובאדיבות המצלם)

אבל כבד ביהדות החרדית באירופה עם היוודע הערב (רביעי) על דבר פטירתו של רב ואב"ד קהילת שומרי הדת באנטוורפן הגאון החסיד רבי דוד משה ליברמן זצ"ל, והוא בן 96.

הרב ליברמן זצ"ל, חסיד חב"ד, שרד את מלחמת העולם השנייה ובמשך עשרות שנים כיהן פאר ברבנות בשיקגו, דטרויט ולאחר מכן במשך שנים רבות באנטוורפן. הוא קיבל 'סמיכה' לרבנות בין היתר מהגאון רבי משה פיינשטיין זצ"ל.

הגרד"מ ליברמן נולד בגרמניה בעיר קלן בשנת תרפ"ה. בהיותו בן שנה עברה משפחתו לעיר אנטוורפן. הוא למד בישיבת עץ חיים ובהמשך לאחר מלחמת העולם השנייה עבר לאמריקה שם למד בישיבת ליקווד במשך שנה כשלאחר מכן עבר לישיבת תומכי תמימים של חב"ד ב-770.

בשנת תשי"א התחתן, באותו שנה קיבל סמיכה לרבנות מהרבנים ישראל זאב גוסטמן והרב משה פיינשטיין, הוא כיהן כרב בשיקגו ולאחר מכן בדטרויט במשך כשלושים שנה, בשנת תש"מ חזר לבלגיה והוכתר לרב ואב"ד קהילת שומרי הדת באנטוורפן. לפני כעשר שנים קיבל בהשתתפות אישי ציבור מכובדים מדליה על פועלו למען הקהילה.

הותיר אחריו בנים ונכדים עוסקים בתורה ובמצוות, בניו וחתניו מכהנים בתפקידים רבניים וכשליחי חב"ד בישראל וברחבי אירופה. הערב השיב הרב את נשמתו ליוצרה. יהי זכרו ברוך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר