ברוך דיין האמת

אחרי ייסורים: מרביץ התורה מלייקווד נפטר

הגאון רבי יעקב לנדאו, מחנך בברוקלין ולאחר מכן רב וראש ישיבה בלייקווד, נפטר בשנות ה-70 לחייו לאחר מאבק במחלה, והותיר אחריו את רעייתו, תשעה ילדים ונכדים רבים (דיין אמת)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הגאון רבי יעקב לנדאו ז"ל (צילום: באדיבות המצלם)

ברוך דיין האמת: בלייקווד נפטר אמש (שבת) הגאון רבי יעקב לנדאו - רב, מחנך וראש ישיבה שהרביץ תורה במשך שנים רבות.

לא הרבה התפרסם על קורות חייו של הרב, אך תלמידיו ומכריו הרבים מספרים על תלמיד חכם שעסק במלאכת הקודש תוך בריחה מתמדת מפני כבוד.

במשך כמה עשורים שימש כמלמד כיתה ח' בתלמוד התורה 'תורה תמימה' בברוקלין שבניו יורק, ואלפי תלמידים עברו תחת ידיו. כמו כן בשכבת הגיל הזו, 'מכינה לישיבה קטנה', לימד המנוח גם במסגרת מחנה הקיץ 'מחנה מתיבתא' שבהרי ניו יורק.

הרב לנדאו (ימין)

רק לאחר כשלושים שנה עבר עם משפחתו ללייקווד, 'עיר התורה' של ניו ג'רזי. שם המשיך בהפצת והרבצת תורה. הוא מונה לרב בית הכנסת 'קהל חניכי הישיבות' בעיירה, כשלצד זאת לא זנח את תחום החינוך ולימד בחורים בישיבה קטנה 'מתיבתא תפארת שמואל', שם אף הפך לראש הישיבה.

בתקופה האחרונה התמודד הרב לנדאו עם מחלה קשה, אך הדבר לא מנע ממנו להגיע מדי יום לישיבה ולמסור את השיעור היומי.

בבוקרו של יום השבת השיב את נשמתו לבוראה והוא בשנות ה-70 לחייו. הרב מותיר אחריו את רעייתו, הרבנית אסתר לנדאו, וכן את תשעת ילדיהם - כאשר בניו משמשים אף הם בתפקידים תורניים. כמו כן זכה לנכדים רבים, כולם הולכים בדרך התורה.

הלוויתו נקבעה לשעות הקרובות (ראשון) ותצא מבית הכנסת שבראשותו אל בית העלמין בלייקווד, שם ייטמן בנוכחות אלפי תלמידיו, מוקיריו ובני קהילתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר