בגיל 97

המנהל המיתולוגי ואיש החינוך מבני ברק נפטר בשיבה טובה

בבני ברק הלך לעולמו, סמוך לשעת חצות, הגאון הרב משה הלוי זצ"ל, מנהל ומקים תלמוד תורה תשב"ר בבני ברק ומוותיקי המחנכים בארץ • במשך למעלה מ-40 שנה הגיע לתלמוד התורה במסירות ובחריצות (דיין האמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
ברוך דיין האמת (צילום: מנדי הכטמן)

אבל כבד בעולם החינוך, לאחר שהלילה (בין חמישי לשישי) נפטר בשיבה טובה הגאון הרב משה הלוי זצ"ל, מנהל ומקים תלמוד תורה תשב"ר בבני ברק, ומוותיקי המחנכים בארץ, בן 97 בפטירתו.

המנוח נולד לאביו הרב שמואל הלוי זצ"ל, ובצעירותו הוא למד בישיבת פוניבז', עד אשר נישא לרעייתו יחד הקימו את משפחתם לתפארת.

בהיותו אברך צעיר יזם את הקמת תלמוד התורה אשר יצא לדרכו, כאשר במהלך השנים הוא זכה לגדל ולחנך דורות של ילדים שגדלו תחת ניהולו.

מכריו מספרים כי במשך למעלה מארבעים שנה הוא היה נוהג להגיע לת"ת במסירות ובחריצות יוצאת מן הכלל בשל העובדה שהוא ראה לנגד עיניו את נושא החינוך כבעל חשיבות גדולה.

עוד הם מספרים כי בת"ת היה רבי משה זצ"ל נחשב לדמות מעוררת השראה שהיה מקפיד כל קשר עם ההורים, ואף מתעקש על נושאים עליהם הוא סבר כי כך הדרך הנכונה לפעול, ללא מורא ומתוך תחושת שליחות גדולה.

מבחינה כלכלית, דאג רבי משה זצ"ל בכל כוחו לצרכי הת"ת, בין היתר בשל העובדה כי מאז הקמתו הוחלט כי לא ישתמשו בתקציבי מדינה, עד לפני מספר שנים, אז בהתייעצות מיוחד עם מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל, הוחלט לשנות את הנוהג.

בתקופה האחרונה אושפז ונחלש מאד, והלילה סמןך לחצות הוא השיב את נשמתו ליוצרה.

בפטירתו הותיר אחריו דור ישרים מבורך, 11 ילדים, נכדים וצאצאים רבים ההולכים בדרך התורה וההלכה.

הלווייתו תתקיים הבוקר בשעה 10:30 ברחבת ת"ת תשב"ר ברחוב חזון איש בבני ברק, משם היא תצא לבית החיים פוניב'ז בעיר, שם הוא ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר