"יש לי הבטחה!"

בגיל 93: ראש 'כולל הזקנים' מלוס אנג'לס נפטר

הגאון רבי יצחק הכהן ארנולד זצ"ל מקליפורניה, שעמד במשך עשרות שנים בראשות כולל זקנים, הל לעולמו בגיל 93. הוא זכה לאחר נישואיו לחוות מופת ניסי מקרוב אצל רבו. 'כיכר' עם הפרטים וקווים לדמותו (דיין אמת)

שלמה מן | כיכר השבת |
הרב ארנולד (צילום: shutterstock ובאדיבות JEM)

אבל בחסידות חב"ד: הגאון רבי יצחק הכהן ארנולד, מוותיקי שליחי חב"ד בלוס אנג'לס שבקליפורניה, הלך אמש (ראשון, י' באב) לעולמו, והוא בגיל 93. ברוך דיין האמת.

הרב ארנולד זצ"ל היה חסיד של הרבי האחרון מליובאוויטש זי"ע ושל חמיו האדמו"ר הקודם, רבי יוסף יצחק. הוא פעל גדולות ונצורות בעיר שליחותו במשך עשרות שנים, ובין היתר ניבל כולל לימוד תורה עבור זקנים בעיר מגוריו.

כבחור צעיר, בשנות תשי"ח, נשלח על ידי רבו ללמוד בישראל במשך כשנתיים. בארץ הכיר את רעייתו. השניים חזרו לארצות הברית ושם נישאו.

לימים סיפר כי כחמש שנים אחר נישואיו עדיין לא זכה לפרי בטן. רעייתו נזכרה במכתב שקיבלה מהרבי, זמן רב קודם לכן, ובו כתב לה הרבי שאם תכסה את שערה בפאה - לאחר שביקשה לכסות את ראשה במטפחת, תזכה לפרי בטן. האישה הלכה אל הרבי, הניחה את המכתב על השולחן ואמרה: "יש לי הבטחה", תוך שפורצת בבכי.

הרבי המליץ להם על מרפאה מסוימת והציע לפנות לרופא ספציפי ומסר את שמו. הם מילאו אחר ההוראה וכעבור 14 חודשים נולד בנם הראשון.

רעייתו של הרב ארנולד הלכה לעולמה לפני כשנה. הותיר אחריו תשעה ילדים יבדלו לחיים ושלושה אחים. הלווייתו תתקיים היום בקליפורניה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר